#1 Skrevet Juni 1, 2009 (endret) Hei. Nettop montert supersport justerbart senkesett på min 96mod a4b5 1.8tq avant. Byttet da også fjærbeinslager foran. Skal disse smøres med fett noe sted? Eventuelt hvilken type fett? Grunnen at jeg spør, er at når jeg kjører over humper og hull kommer det en voldsom gummi mot metall gnukke/knirke lyd. Hadde ikke antydning til dette før jeg monterte dette. Hvis dette kan utelukkes, andre ting jeg kan ha montert feil? Berømte foringene som ikke tålte den nye vinkelen? Har vanskelig for å tro at det skal være slik. Takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2009 har hørt at de må kjøres inn, så lyden forsvinner etterhvert... du kan jo evt trykke bilen ned der lyden kommerifra og høre, kansje det kan være noen andre foringer..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2009 Har hatt oppe pansert og trykket bilen ned. Hører rimelig klart at gnukkelydene kommer fra rett oppunder skålen. Altså i området hvor fjær møter nytt lager og lager er skrudd fast i skålen. Husker når jeg monterte skålen på lageret at det var litt med bevegelse enn når jeg skrudde det av originalt. Men tenkte at det var ny og fersk gummi som var mer elastisk. Tror no det enda da men.. Skrudde godt til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2009 er lagret tilpasset og på rett spor med fjæra?? mener det setter seg med tid og stunder, kjør noen dager med det..blir det ikke bedre så er det vel en feil en plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2009 Spray litt silikonspray oppi der og hør om lyden blir borte. Sjekk også stabstagforninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2009 Problem trolig løst. Fjærbeinslageret var ikke skrudd godt nok til demper. Så demperen bevegde seg når jeg røsket litt i den. Rakk bare å stramme opp på passasjersiden nå. Men hørtes betydelig bedre ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...