B5 turbo tatt kveld, eller ?

Anbefalte innlegg

Tok ei forbikjøring i fint driv i femte gir nå ikveld.. Etter at jeg hadde passert bilen så merket jeg at bilen mista krafta si.. Ga jeg gass, så "drukna" bare bilen. Masse svart røyk kom ut eksosen når jeg ga gass. Ingen antydning til vann i olja (mtp svart eksos) Så jeg trilla ut i veikanten og fikk dratt ut LMM`en , slik at jeg fikk kjørt i nødmodus til neste rasteplass. Men selv i nødmodus funker ikke bilen skikkelig, med en gang motoren får motstand så "drukner" den + svart røyk.

Når LMM-kontakten står i, så vil den ikke ta løs en gang. Motoren klarer heller ikke å varve over 3000 rpm.

Og hvor farlig er det å kjøre med nødmodus / uten LMM over tid?

Motoren har gått 245` km,er chippet og har blendet forge resirk.

Noen som har en god forklaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får i allefall for lite luft i forhold til bensin... lekasje i ladesystem, LMM er noen av tingene som kan være skyldig. ikke farlig med nødmodu, får mindre effekt og trolig et høyere forbruk pga motor som jobber med en fast verdi fra LMM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får i allefall for lite luft i forhold til bensin... lekasje i ladesystem, LMM er noen av tingene som kan være skyldig. ikke farlig med nødmodu, får mindre effekt og trolig et høyere forbruk pga motor som jobber med en fast verdi fra LMM.

Kan også nevnes at LMM ble bytta i 05, uten at det trenger å ha noe å si selvsagt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lenge siden.. har bytta LMM på 08 mod også;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du tatt en titt på turbin hjulet i turboen? ta av slangen som går fra filteret og ned på turboen, også tar du en titt. Men sikkert ikke det fordi du skal vel kunne forsatt ha dratt motoren opp på turtall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart røyk tyder jo på for fet blanding da. Ta diagnose før du gjør noe annet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg vag-com igår kveld, å fikk såvidt kjørt en sjekk

Fikk opp denne feilmeldingen:

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

35-10 - - - Intermittent

Bilen sto kun med tenninga i da jeg kjørte diagnose (motor var ikke igang), syns det var rart at den ikke fant noe mer.. Bl. a så lyser airbag lampa i dashen(ja, huka av for airbag på vag-com)

Men uansett, googla den feilkoden.. VIl det si at N75 ventilen har sagt takk for seg? Å hvor kommer isåfall all den svarte røyken ifra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket at alle slangene på trykksiden av turboen sitter på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det snakk om orginal turbo? Isåfall tåler ikke de mye, eksoshuset er velllllldig lite, vist du kjører boostcontroller bør du ikke gå over 1bar, chipper ligger vel på 0,9. kjenn om det er slark i kompressor hjulet sideveis.

BTW; skal klare å få motor over 3000rpm fordi om turbo er røket. Test med en annen lmm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket at alle slangene på trykksiden av turboen sitter på?

Nei

er det snakk om orginal turbo? Isåfall tåler ikke de mye, eksoshuset er velllllldig lite, vist du kjører boostcontroller bør du ikke gå over 1bar, chipper ligger vel på 0,9. kjenn om det er slark i kompressor hjulet sideveis.

BTW; skal klare å få motor over 3000rpm fordi om turbo er røket. Test med en annen lmm.

Orginal turbo ja. Kjører ikke boostcontrol, har jo n75

Når jeg drar ut LMM' 'en for å gå i nødmodus klarer den heller ikke å varve over 2800-3000 rpm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, trykkfallet fra helvete?

IMG_0385.jpg

Klarte ikke å finne ut hvor denne skulle stå.. Noen som vet? Dette er i høyre hjørne foran.. ca rett under turboen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært kjekt med bedre bilde, klare så vit å plassere en slange..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å få tatt noe bedre bilde desverre. Men finner nok ut hvor den skal stå når fangern forsvinner imorgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter bilde ser det ut som du har åpen dump ventil og da skal den slangen plugges. den brukes når du kjører med resirk ventil noe du også bør gjøre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter bilde ser det ut som du har åpen dump ventil og da skal den slangen plugges. den brukes når du kjører med resirk ventil noe du også bør gjøre

kjører resirk : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er ikke slangen fra trykksiden av turbo til inn-siden på resirken da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er godt mulig det! Det forklarer iallefall en god del.. Finner det nok ut imorgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var skråsikker på at jeg hadde en Forge resirk, men da jeg demonterte ventilen nå, så så jeg fort at dette ikke var noen resirk!!

Hva i alle dager gjør en , correct me if im wrong, atmosfærisk dumpventil montert på SUGESIDEN av turboen ?

Bilde003-1.jpg

Bilde004-1.jpg

Noen som har en ìde på hvor den slangen lenger oppe i tråden skal stå? Skal ikke den inn på en eventuell resirk-ventil ?

Håper dette gir en noenlunde pekepinn på hvilken slange det er snakk om

rofl.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var skråsikker på at jeg hadde en Forge resirk, men da jeg demonterte ventilen nå, så så jeg fort at dette ikke var noen resirk!!

Hva i alle dager gjør en , correct me if im wrong, atmosfærisk dumpventil montert på SUGESIDEN av turboen ?

Bilde003-1.jpg

Bilde004-1.jpg

Noen som har en ìde på hvor den slangen lenger oppe i tråden skal stå? Skal ikke den inn på en eventuell resirk-ventil ?

Håper dette gir en noenlunde pekepinn på hvilken slange det er snakk om

rofl.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, da har den veldig lite for seg ser jeg, har en justerbar resirk ( brukt i 3 uker) hvis du er intressert, bor i tr.heim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.