Hvordan fjerne poleringsrester i sprekker o.l.?

Anbefalte innlegg

Spreyet bilen med sånn hurtigvoks her en dag, men ser nå att det har blitt litt hvitt i diverse sprekker og glipper f.eks mellom skjerm og fanger og lignende. Har prøvd og kommer til med MF klut, men er ikke så lett og komme til alle steder.

 

Er det noe middel jeg kan ha på som løser opp litt og evnt bruke qtips eller noe sånn? Bilen skal uansett shines litt før vålertreffet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høytrykkspyler ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags hurtigvoks gjør dette? Egentlig aldri vært borti..

 

Likt løser likt, så det går ann å spraye på mer hurtigvoks å tørke godt av, eventuelt spraye det rett på en MF-klut.

 

Ellers så vil jo en god vask ta det meste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var Megs sin quickwax, men har hadd den liggende en stund, så mulig den ikke var helt god. tror ikke den har vært frosset eller noe i vinter, men den var i allefall ikke 100% som den skal være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet som deg hadde jeg i forrige uke. Får også steder på lakken der det ligger mer voks enn ellers, sjøl om je buffer den ut. For min del skal je kaste denna quick waxen så langt je får til ;)

Har du ei flaske med quick detailer (brukes til lube v claying feks) så prøv å spray på litt. Tror det skal funke! ;) Hvis det ikke funker så vasker du med ei forholdsvis sterk såpe, Megs NXT Wash.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta det med høytrykkspyler... rent vann.

Alternativt me tannpirker med tape på der det er trangt.

 

Og neste gang du bruker QuikWax, spray på kluten, ikke på lakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg bruker poleringskluter og ein sparkelspade i plast. ta poleringskluten over sparkelspaden og gni den mellom sprekker og slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax detail brush er perfekt til dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Q-tips! hehe.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.