Hjelp til handleliste- overhaling 1,8T

Anbefalte innlegg

Heisann folkens..

VW Passat 1.8T APU 2000 modell:

Noen som kunne ha hjulpet meg med hva jeg skal/bør handle og hvor jeg bør kjøpe det ifra (billig men også bra). Tenker da på bolter, pakninger osv..

Det som skal gjøres er:

- Av med toppen pga defekt topp pakning

- Ned med bunnpanne for rensing av oljesil

Og så lurer jeg på om hvordan jeg kan se om kjedestrammeren er slitt og er det mye mer å demontere dersom jeg skal bytte den og kjede?

Mvh

Bjørn-Tore K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om noen sider ala 034 motorsport hvor jeg kan bestille komplette pakningssett, bolter o.l.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dette som jeg har tegnet en rød ring rundt??

058198012(ts).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er pakning til kjedestrammeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en annen ting nå ..

Hvorfor finnes det bare strekkbolter, reg.reim belte sett o.l. til AEB/AWM motorer i USA..?

Finnes det ikke slikt til APU i USA?? Eller heter det noe annet der? Hmm : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk på german autoparts også. Har en bestilling på vei derfra nå. Oljepumpe, hele kjedestrammer-mekanismen, kjede, 4 plugger og litt smått til en 1,8T passat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk på german autoparts også. Har en bestilling på vei derfra nå. Oljepumpe, hele kjedestrammer-mekanismen, kjede, 4 plugger og litt smått til en 1,8T passat.

Hmm..

Var jo samme opplegget der oxo.. reg.reim kit osv er jo kun til AEB/AWM og noen AUG. Kan man ikke bruke noe av dette på en APU??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjekket ut på ETKA-en og der viser det seg at vannpumpe og slikt skal være likt. Samme delenr på de ihvertfall..

Så da har man lagt inn en bestilling på nærmere 1200$ fra german autoparts :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjekket ut på ETKA-en og der viser det seg at vannpumpe og slikt skal være likt. Samme delenr på de ihvertfall..

Da bør det være likt da.

Jeg fikk delene mine i går, ca 5 dager siden jeg bestilte! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bør det være likt da.

Jeg fikk delene mine i går, ca 5 dager siden jeg bestilte! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.