camberproblemer foran på s2

Anbefalte innlegg

sliter med camberen foran på s2n.. står meget skrått innover i toppen, dvs at det sliter dekk og sporer godt til tider! pent er det heller ikke:o usikker på om det er fjærbeina (kw2) som kan være laget for "banestuk" , om de kanskje er bøyd eller om det bare blir sånn når den blir senka mye..hørt flere som har hatt samma problem på b4(ingen med coupe) men ikke fått no svar på hva årsaken er eller hva den beste løsningen på problemet kan være. kjører per dags dato med nedslipte øvre bolter i innfestinga på navet, syns ikke dette er no bra holbar løsning men gjør hjula en god del rettere! sett litt på justerbare fjærbeinstopper fra sellholm, men usikker på om det er nok justering på de og om de passer i det heletatt.. så om noen har no kunnskap på dette feltet setter jeg stor pris på noen råd og tips:)

tore ht

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke camberen som blir helt på jordet på de fleste biler når man senker mye?

034 MS selger bolter som er laget for justering av camber opp til et par grader.

Har noen sånne i 12mm som du kan få prøve med:)

Edit: Men du har vel 14mm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange b4 som har dette problemet ja.. men virker ikke som det skjer på coupe'r?! ja veit om de bolta, og jeg har laget meg sånne av de originale (14mm ja). men sliter med at de ugjør seg hvis jeg treffer ei hard dump.. har finni på en løsning nå tror jeg, nemmelig å flytte de øverste hulle på fjærbeinet. dvs og borre det opp 2mm lengre ut for så å sveise inn litt så det blir fast! egentlig litt galskap på så dyre fjærbein men da får det jo ikke ugjort seg..

tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ann å slipe litt inni ene bolt hullet til fjørbeinet. Da får du den lenger ut og camber blir bedre.

Evnt kan du også slipe på bærekula di i bærebrua.Er ikke noe problem å få til dette så lenge ikke bilen er griselav.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker jeg prøver og flytte hullet litt i fjærbeinet jeg.. for da blir det "fast". får ikke bilen no lavere uten å bytte til kortere vertikale stabstag så vil si den er ganske lav:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.