#1 Skrevet Juni 2, 2009 Har et dårlig hjullager venstre foran... der var camberen av med 1 grad feil. Kan dette komme av det dårlige hjullageret? Er jo ikke justerbar camber foran på passat 01-05.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2009 Jeg har fått beskjed av verksted en gang at lageret mitt var så gåent at de ikke greide å ta 4hjuls på bilen, så det kan sikkert være årsaken hos deg og. Men 1 grad hørtes jo litt mye ut spør du meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2009 Jeg har fått beskjed av verksted en gang at lageret mitt var så gåent at de ikke greide å ta 4hjuls på bilen, så det kan sikkert være årsaken hos deg og. Men 1 grad hørtes jo litt mye ut spør du meg. Ja, synes også 1 grad hørtes mye ut... Finner ikke noen dårlige foringer eller noe løst i forstillinga heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2009 på passaten kan du vel justere camber? må løsne traversen. så "skyve" det til side. Da vil camber vinkelen forandres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2009 Camber kan utlignes på passat. får aldri mer eller mindre en den totale camber verdien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2009 (endret) hvis du har slakk i hjullager, så hjulet kan bikkes litt på, så er det ikke vanskelig å tenke seg hva bittelitt slakk i senter, kan utgjøre ytterst på hjulet. Så 1 grad er nok ikke mye i den store sammenhengen gitt. EDIT: Det jeg ville frem til er ikke at du ikke skal bry deg om at det er 1 grad feil, men at jeg gjerne tror på teorien om at et dårlig / slakt hjullager kan forårsake 1 grad feil camber 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2009 hvis du har slakk i hjullager, så hjulet kan bikkes litt på, så er det ikke vanskelig å tenke seg hva bittelitt slakk i senter, kan utgjøre ytterst på hjulet. Så 1 grad er nok ikke mye i den store sammenhengen gitt. EDIT: Det jeg ville frem til er ikke at du ikke skal bry deg om at det er 1 grad feil, men at jeg gjerne tror på teorien om at et dårlig / slakt hjullager kan forårsake 1 grad feil camber Jepp, skal bytte det lageret uansett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...