Kan dårlig hjullager gi feil camber??

Anbefalte innlegg

Har et dårlig hjullager venstre foran... der var camberen av med 1 grad feil. Kan dette komme av det dårlige hjullageret? Er jo ikke justerbar camber foran på passat 01-05..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed av verksted en gang at lageret mitt var så gåent at de ikke greide å ta 4hjuls på bilen, så det kan sikkert være årsaken hos deg og. Men 1 grad hørtes jo litt mye ut spør du meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed av verksted en gang at lageret mitt var så gåent at de ikke greide å ta 4hjuls på bilen, så det kan sikkert være årsaken hos deg og. Men 1 grad hørtes jo litt mye ut spør du meg.

Ja, synes også 1 grad hørtes mye ut... Finner ikke noen dårlige foringer eller noe løst i forstillinga heller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på passaten kan du vel justere camber? må løsne traversen. så "skyve" det til side. Da vil camber vinkelen forandres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Camber kan utlignes på passat. får aldri mer eller mindre en den totale camber verdien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har slakk i hjullager, så hjulet kan bikkes litt på, så er det ikke vanskelig å tenke seg hva bittelitt slakk i senter, kan utgjøre ytterst på hjulet. Så 1 grad er nok ikke mye i den store sammenhengen gitt.

EDIT: Det jeg ville frem til er ikke at du ikke skal bry deg om at det er 1 grad feil, men at jeg gjerne tror på teorien om at et dårlig / slakt hjullager kan forårsake 1 grad feil camber :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har slakk i hjullager, så hjulet kan bikkes litt på, så er det ikke vanskelig å tenke seg hva bittelitt slakk i senter, kan utgjøre ytterst på hjulet. Så 1 grad er nok ikke mye i den store sammenhengen gitt.

EDIT: Det jeg ville frem til er ikke at du ikke skal bry deg om at det er 1 grad feil, men at jeg gjerne tror på teorien om at et dårlig / slakt hjullager kan forårsake 1 grad feil camber :)

Jepp, skal bytte det lageret uansett:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.