Anbefalte innlegg

Etter å ha slitt med at det kommer blårøyk ut av eksos etter noe tomgangskjøring, så har jeg bestemt meg for å skifte turbo. Ringte Norsk Bildelesenter og bestilte ny turbo og pakninger idag. Så håper at problemet blir borte etter det. : klø :

 

Er det noe jeg bør tenke på/passe på under demontering/montering av turboen? Bør jeg kjøpe nye olje-slanger etc med det samme? Tenkte å bytte olje og.. kjører på castrol 5-30 nå. Noen som anbefaler noe annet? Jeg bytter jo olje ca 10.000, så har jo egentlig ikke noe behov for å kjøre på longlifeolje. :) Kjører jo heller ikke mer en ca 10.000km i året heller.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nye pakninger inn og ut på eksos

nye pakninger inn og ut på oljeretur

nye pakninger til vann inn og ut

sjekk at oljetilførsel ikke er kokset igjen evt ny slange

De 3 skruene som holder turbo på plass kan være greie å ha nye.

Hender en eller flere knekker når du skal ta de av

ny olje på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Bare nysgjerrig, men hvor mye må man betale for en en turbo i fra norsk bildelsenter? Fabrikkny? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ga 6585,- for fabrikkny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrent hvor mye olje må man regne med å etterfylle, kan vel ikke forsvinne så mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrent hvor mye olje må man regne med å etterfylle, kan vel ikke forsvinne så mye?

 

Skal alltid bytte olje og oljefilter ved turbobytte! Kjør så helst bare 1000km på olja du byttet ved bytte av turbo. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 oljeskift på kort tid, høres nesten ekstremt ut. Er det fabrikkanbefaling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta turboer på to RS4'er begge ble det anbefalt å bytte olje ved bytte og etter 1000km. Billig forsikring å bytte olje en ekstra gang uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men.. bytte turbo, olje, og oljefilter... også kjøre 1000km også bytte olje igjen ? Eller bør man ta oljefilterskift ved den 2. oljeskiften?

Sjekka med møller hvor mye de skulle ha for turbo, 10500 ca.. og nbs tok 6585,- :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt turbo, olje og oljefilter, kjør 1000km, bytt olje og oljefilter igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.