#1 Skrevet Juni 2, 2009 Etter å ha slitt med at det kommer blårøyk ut av eksos etter noe tomgangskjøring, så har jeg bestemt meg for å skifte turbo. Ringte Norsk Bildelesenter og bestilte ny turbo og pakninger idag. Så håper at problemet blir borte etter det. Er det noe jeg bør tenke på/passe på under demontering/montering av turboen? Bør jeg kjøpe nye olje-slanger etc med det samme? Tenkte å bytte olje og.. kjører på castrol 5-30 nå. Noen som anbefaler noe annet? Jeg bytter jo olje ca 10.000, så har jo egentlig ikke noe behov for å kjøre på longlifeolje. Kjører jo heller ikke mer en ca 10.000km i året heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2009 nye pakninger inn og ut på eksos nye pakninger inn og ut på oljeretur nye pakninger til vann inn og ut sjekk at oljetilførsel ikke er kokset igjen evt ny slange De 3 skruene som holder turbo på plass kan være greie å ha nye. Hender en eller flere knekker når du skal ta de av ny olje på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2009 Hei. Bare nysgjerrig, men hvor mye må man betale for en en turbo i fra norsk bildelsenter? Fabrikkny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2009 Jeg ga 6585,- for fabrikkny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2009 Omtrent hvor mye olje må man regne med å etterfylle, kan vel ikke forsvinne så mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2009 Omtrent hvor mye olje må man regne med å etterfylle, kan vel ikke forsvinne så mye? Skal alltid bytte olje og oljefilter ved turbobytte! Kjør så helst bare 1000km på olja du byttet ved bytte av turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2009 2 oljeskift på kort tid, høres nesten ekstremt ut. Er det fabrikkanbefaling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2009 Bytta turboer på to RS4'er begge ble det anbefalt å bytte olje ved bytte og etter 1000km. Billig forsikring å bytte olje en ekstra gang uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2009 Men.. bytte turbo, olje, og oljefilter... også kjøre 1000km også bytte olje igjen ? Eller bør man ta oljefilterskift ved den 2. oljeskiften? Sjekka med møller hvor mye de skulle ha for turbo, 10500 ca.. og nbs tok 6585,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2009 Bytt turbo, olje og oljefilter, kjør 1000km, bytt olje og oljefilter igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...