#1 Skrevet Juni 2, 2009 hei! Jeg skal til å ha på MS på min 10vt motor. Lurer da på hva jeg trenger. Kommer til å kjøpe et ferdigsett med MS2 v3.0. Også må jeg ha: Fuelrail (034 motorsport tenker jeg) TPS ( den som er orginalt er vel bare full og nullgass bryter? På hviken bil kan jeg ta en slik en ifra? Luft temp sensor( sitter en på innsuget nå men kan den brukes?) Vann temp sensor ( kan vel bruke den orginale?) Bredbåndslambda har jeg. Hvilke dyser skal jeg ta? s4? Må jeg kjøpe en slags overgang så de passer eller går de rett nedi det hullet som er der nå? Noe mer jeg trenger? Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2009 Overgang til andre dyser må kjøpes. Dette har de også på 034 motorsport. Kjenner ikke til ms 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2009 Bensintrykksregulator må du vel også ha.. Post gjerne hvor du kommer til å hente deler fra og om konverteringen, selv skal jeg til å bygge efi på 1B'n etterhvert, men må få ordnings på noe understells/ramme problemer først.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2009 Dyseholdere mener jeg du kan bruke fra f.eks. Golf GTI 8v (digifant), eller andre med motorkode 1H, 2H, PG, RV... TPS passert hvertfall fra alle 20v femmere, muligens en del andre også. Ang. vann og lufttemp vet jeg ikke om de originale funker, men det kan godt hende. S4 dyser er helt ok, hvertfall opp til S4 effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2009 må man skru ut de dyseholderne som sitter der da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2009 må man skru ut de dyseholderne som sitter der da? Yes, nødvendigvis... Mine satt rimelig godt, men hadde ikke stor nok unbrako, så måtte bruke en stor rett skrutrekker. Ikke helt optimalt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2009 okey.. fortell litt om hva du har av deler og shit da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2009 anbefaler og bruke GM sine AIT og CLT sensorer, funker rett på MS uten noen modding (har selv MS) som jeg kjørte mot en 16v for test. funka greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2009 hmm.. gm? hvor får jeg tak i de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2009 Gm. som i General Motors.. selges bl.a på ebay, og de fleste som selger MS selger og disse sensorene.. dog er vel GM på randen av konk, men vara blir jo solgt lell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 3, 2009 okey. tenkte på General Motors, regna med det ikke var de du mente men da tok jeg feil;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2009 da var s4 dyser, fuelrail dyseholdere, og megasquirt bestilt! Fler meninger om sensorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 4, 2009 da var s4 dyser, fuelrail dyseholdere, og megasquirt bestilt! Fler meninger om sensorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 4, 2009 Hvilken versjon av MS har du gått for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 4, 2009 Hvilken versjon av MS har du gått for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 4, 2009 står øverst på siden:) du hadde sett det hvis du ikke hadde vært så sykt lat:P neida! er en MS2 Verson 3. coil negative! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 4, 2009 står øverst på siden:) du hadde sett det hvis du ikke hadde vært så sykt lat:P neida! er en MS2 Verson 3. coil negative! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 4, 2009 hva skal jeg kjøpe fra ebay? finn noe du dan vet ikke hvilke sensorer du mener.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 4, 2009 hva skal jeg kjøpe fra ebay? finn noe du dan vet ikke hvilke sensorer du mener.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 4, 2009 CLT (Coolant temperature) http://www.diyautotune.com/catalog/closed-element-clt-iat-sensor-with-pigtail-p-58.html IAT (Intake air temperature) http://www.diyautotune.com/catalog/open-element-iat-sensor-with-pigtail-p-62.html så har du iallefall en pekepinn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 4, 2009 CLT (Coolant temperature) http://www.diyautotune.com/catalog/closed-element-clt-iat-sensor-with-pigtail-p-58.html IAT (Intake air temperature) http://www.diyautotune.com/catalog/open-element-iat-sensor-with-pigtail-p-62.html så har du iallefall en pekepinn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 4, 2009 takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 4, 2009 takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 5, 2009 hvordan er det med fordeler? trenger jeg den orginale eller kan jeg bruke hvem som helst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 9, 2009 Du trenger en fordeler med 5 vinduer, visst du skal bruke hall mode, ellers er vel triggerhjul på veiva et option, 60-2 triggerhjul.. Driver å funderer å bestille megasquirt sjøl, så hold meg oppdatert her ! Jeg brukte fordeler ifra en NG 2.3 motor, denne har 5 "vinduer" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...