#1 Skrevet Juni 2, 2009 Okay, det har seg slik at gjengene på ene hjulbolten på høyre bakdekket mitt er toast. Og jeg satt meg ned og så litt på tegninger. .men greide ikke helt å få noe logikk i hvordan bremseskiven var festet. Hjulbolten går gjennom felgen, skrues gjennom en gjenget bremseskive, men skal ikke den skrues inn i hjulnavet bak også? Jeg skjønner ikke hvordan de to delene faktisk sitter sammen? ETKA viser jo ingenting med gjenger bak bremseskiven, jeg sitter og klør meg litt i hodet her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2009 Felgen er festa i Br.skiva. Br.skiva er festa i spindelen med hjullageret. Hjullageret er konisk og består av et inner og et ytter lager som kan demonteres og flyttes over i den nye skiva, men det anbefales å sette inn nytt. Løsner den 24mm skruen i midten av skiva og drar rett ut. Har du gåen gjenger holder det med andre ord å skifte skiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2009 eller gjenge på nytt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2009 eller gjenge på nytt?? Ja, om det er nok gods å gjenge i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2009 Felgen er festa i Br.skiva. Br.skiva er festa i spindelen med hjullageret.Hjullageret er konisk og består av et inner og et ytter lager som kan demonteres og flyttes over i den nye skiva, men det anbefales å sette inn nytt. Løsner den 24mm skruen i midten av skiva og drar rett ut. Har du gåen gjenger holder det med andre ord å skifte skiva. Også lønner deg seg å demontere kalipper først. Ellers kan det være vanskelig å få skiva av spindelen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2009 Også lønner deg seg å demontere kalipper først. Ellers kan det være vanskelig å få skiva av spindelen Kan også være greit å jekke opp bilen og ta av hjulet først. Noen ting sier seg kanskje selv, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2009 Kan også være greit å jekke opp bilen og ta av hjulet først.Noen ting sier seg kanskje selv, eller? Jepp, for meg er det veldig logisk. Men siden du skulle forklare det så i detalj. Og jeg har faktisk sett noen prøve på nettopp å få av bremseskiva uten å løsne kalipper først. Enda ikke vært borti noen som har prøvd å bytte bremser uten å jekke opp bilen og ta av hjulet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2009 (endret) Takker for svar Jeg kjøpte noen nye Brembo standard og Mintex klosser, for det var kast i ene skiven uansett.. Men jeg har to ekstra hjullagere med akseltapp, abs-krans og bremseskive liggende her. Skal se om jeg får det fra hverandre når jeg litt ledig tid. Så jeg må av med koppen på lageret, og ta ut bolten? Jeg ser liksom ikke helt hvordan hjulnavet kan holde skiven fast om hjulboltene kun går i skiven? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2009 Jeg ser liksom ikke helt hvordan hjulnavet kan holde skiven fast om hjulboltene kun går i skiven? Lageret sitter i skiva di. Fant noe lignende her hvis du ser bort fra delen som skiva sitter festet på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...