Justering av dør på A4 B5 vha. boltene?

Anbefalte innlegg

Så har jeg endelig fått av gamle hengslene, etter to dremler, en vinkelsliper og et MIG apparat senere..

Problemet nå er jo såklart at døren må justeres inn..

Sånn ser den ut når den er inntil. Lekkert.

IMG_0013.JPG

Her er hvordan døren møter framskjermen:

IMG_0014.JPG

Døren er rimelig i plan med karosseriet, men helt øverst svaier den inn noen centimeter mot karosseriet.

Bildene er ikke noe festlige, tatt med Apples fantastiske 2mpx iphone-kamera!

Men hva bør jeg gjøre for å justere døren, jekke den opp med en jekk på hver ende av døren, og bare drive å løsne på boltene og knote helt til det sitter? Det tenker jeg kan ta sin tid.. Noen som jobber med karosseri og sånt som gjør dette ofte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er snakk om 1 låseskrue øverst som er blendet med en gummihette. 2 skruer nede som du kan løsne og justere.

Dette gjorde jeg på min a4 b5 avant uten problemer. bare løsne dem litt, så du slipper og holde hele døra samtidig som du justerer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

løsne skruene du har skrudd den fast med så justerer du.. trenger bare å løse dem litt så justerer du.. såg ut som det var en go del å justere! 1 skru på topp å 2 nede :) kan hende du må justere litt på selve vinduramma om du har vært å løsnet på den og..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det samme som jeg sa Espen! din hermegås :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Humm.. Men det er ikke meningen at man skal justere hengslene fra karosseriet? For det var litt slingringsmonn på monteringen av dem også.. og det er noe dritt å komme til, så til jeg er helt ferdig sykler jeg de 13 kilometerne fram og tilbake til jobb.. :P

Jeg har forstått hvilke bolter det er, men ser liksom ikke hvordan døren kan komme lengre opp uten å legge noen skiver eller noe greier imellom bolten der. Helt tight må boltene være uansett. Hmm.. Er noe dritt, det med dørene. Liker ting hvor jeg må bruke rå makt bedre, jeg. Eller plug and play ;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Humm.. Men det er ikke meningen at man skal justere hengslene fra karosseriet? For det var litt slingringsmonn på monteringen av dem også.. og det er noe dritt å komme til, så til jeg er helt ferdig sykler jeg de 13 kilometerne fram og tilbake til jobb.. :P

Jeg har forstått hvilke bolter det er, men ser liksom ikke hvordan døren kan komme lengre opp uten å legge noen skiver eller noe greier imellom bolten der. Helt tight må boltene være uansett. Hmm.. Er noe dritt, det med dørene. Liker ting hvor jeg må bruke rå makt bedre, jeg. Eller plug and play ;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo så å si plug and play da om du gjør det riktig ;) er bare å løsne de så justerer du til døren å strammer dem igjen så er du ferdig! en liten torx å 10mm nøkkel er kjekt å bruke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo så å si plug and play da om du gjør det riktig ;) er bare å løsne de så justerer du til døren å strammer dem igjen så er du ferdig! en liten torx å 10mm nøkkel er kjekt å bruke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ofte er det "ramme" rundt der hvor hengslene har sittet før. Fordi man ikke har vært flink nok til å vaske f.eks!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.