Anbefalte innlegg

legger ut et bilde som jeg har markert med en rød ring, og det som er saken er at det ser ut som om det kommer ut olje? er det oljedamp som kan komme ut dær? eller er det noe i forbindelse med EGR?

jeg har ikke så mye peiling selv på hva det kan være så håper på noen svar fra kloke hoder dær ute! :)

2,5 TDI V6 redigert.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo vær litt lekasje mellom ladetrykkslangen som går inn på der du har markert, som ikke tetter helt så når det kommer fullt trykk så blåser litt ut der med da også medfølgende oljedamp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kanskje det ja, ser det er en pakning imellom dær! går vel kanskje an og åpne opp og ha på litt paknings pasta eller noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også lekasje der.. akkurat i skjøten .. oljedampen kan jo være fra åndingen ?

Erland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også lekasje der.. akkurat i skjøten .. oljedampen kan jo være fra åndingen ?

Erland

hmm.. ja mulig det, selv har jeg egentlig ikke så mye peiling hvordan systemet fungerer! men vel må se på det en dag.. er jo ikke så my som lekker ut dær, svetter litt kanskje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo tap i turbotrykk da :=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo ikke så my som lekker ut dær, svetter litt kanskje..

Med tanke på plassering kan det være tre ting:

Enten er det morken vakuumslange til stoppspjeldet (men det vil neppe lage svetting) eller så er det litt utett pakning etter at innsugsrøret har vært demontert ifm feks registerskift. Eller så er det sannsynligvis som Stian sier over her, fra overgangen til innsugsslangen, noe som rettes ved å trekke til slangeklemmen. Oljen kommer i såfall trolig fra turbo og trenger ikke være unormalt. Så lenge det ikke blåser noe ut der betyr det lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.