#1 Skrevet Juni 2, 2009 legger ut et bilde som jeg har markert med en rød ring, og det som er saken er at det ser ut som om det kommer ut olje? er det oljedamp som kan komme ut dær? eller er det noe i forbindelse med EGR? jeg har ikke så mye peiling selv på hva det kan være så håper på noen svar fra kloke hoder dær ute! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2009 kan jo vær litt lekasje mellom ladetrykkslangen som går inn på der du har markert, som ikke tetter helt så når det kommer fullt trykk så blåser litt ut der med da også medfølgende oljedamp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2009 ja kanskje det ja, ser det er en pakning imellom dær! går vel kanskje an og åpne opp og ha på litt paknings pasta eller noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2009 Jeg har også lekasje der.. akkurat i skjøten .. oljedampen kan jo være fra åndingen ? Erland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2009 Jeg har også lekasje der.. akkurat i skjøten .. oljedampen kan jo være fra åndingen ? Erland hmm.. ja mulig det, selv har jeg egentlig ikke så mye peiling hvordan systemet fungerer! men vel må se på det en dag.. er jo ikke så my som lekker ut dær, svetter litt kanskje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2009 er jo tap i turbotrykk da :=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2009 er jo ikke så my som lekker ut dær, svetter litt kanskje.. Med tanke på plassering kan det være tre ting: Enten er det morken vakuumslange til stoppspjeldet (men det vil neppe lage svetting) eller så er det litt utett pakning etter at innsugsrøret har vært demontert ifm feks registerskift. Eller så er det sannsynligvis som Stian sier over her, fra overgangen til innsugsslangen, noe som rettes ved å trekke til slangeklemmen. Oljen kommer i såfall trolig fra turbo og trenger ikke være unormalt. Så lenge det ikke blåser noe ut der betyr det lite. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...