Anbefalte innlegg

Hei, er meget missfornøyd med girkassen på aeb, noen som har noen tips om hvilke andre kasser som passer "bolt on" på en aeb a4? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje si noe om hva du er misfornøyd med, ellers kan jo andre kasser være like:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje si noe om hva du er misfornøyd med, ellers kan jo andre kasser være like:)

 

Dreving, den er ikke drevet for noen høy hastighet, girene forsvinner jo fortere enn F.

Jeg vil ha en kasse som er litt annerledes drevet, uten at jeg må åpne den jeg har og bytte drev.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du motor til å få nok hastighet da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og med det mener du? har Aeb motor. 1,8tq. Tenker du på om jeg har effekt nok? Motor blir vel feil og si! De fleste motorer klarer jo å gi en form for hastighet! Ja,ihvertfall.. motor har mer enn nok effekt. derfor jeg skal ha ny kasse. Er bare intr. i å vite hvilken som passer på en aeb motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har 300hk + i motoren din så er det nok ikke girkassen det er noe feil med for farten sin del. Hvilken hastighet er det du tenker å komme opp i ? Skal du ha raskere toppfart så må du endten trimme og/eller få en nedgiret kasse som gir deg lavere toppfart men raskere opp ditt. Skal du ha en langsteget kasse kan du sette inn en diesel kasse , den har vell en teoretisk toppfart rundt 300km/t etter votter og vintre.

 

Det som normalt sett er brukt er 5 og 6 trins girkasse fra S2-S4-S6 men det er mest pga holbarhet med mye effekt og bedre differ i forhold til å kunne låse dem foran og bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, nå begynner eg å forstå :-) har ikke mer enn 280hk kan selvsagt dra ut litt til, men det var ikke planen, men jeg føler den kassen jeg har nå ikke gir meg noe bra fart, f.eks når jeg ligger i 5 gir på 4500 så er 130-140 km/T max, det er lite.. Har ikke mange omdreininger igjen da. men vil en s2-s4-s6 kasse passe rett på da? Hmm. hvordan er det med kassen på de andre 1,8t quattro bilene?180hk'eren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, nå begynner eg å forstå :-) har ikke mer enn 280hk kan selvsagt dra ut litt til, men det var ikke planen, men jeg føler den kassen jeg har nå ikke gir meg noe bra fart, f.eks når jeg ligger i 5 gir på 4500 så er 130-140 km/T max, det er lite.. Har ikke mange omdreininger igjen da. men vil en s2-s4-s6 kasse passe rett på da? Hmm. hvordan er det med kassen på de andre 1,8t quattro bilene?180hk'eren?

 

Du har ikke feil på speedo da ;) Hørtes lite ut med 130-140km/t på 4500 i 5. gear. Mener jeg har +230km/t rett i underkant av 6000 : klø : Annen motor/gear, men kan da ikke være så stor forskjell på de forskjellige 1.8T..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind er dette over Domen ;-) hørtes litt drøyt ut men :-)

Min siste A4 1.8T med rundt 320hk kjørte jeg ikke til turtallssperre på 5 gir tror jeg. Hadde litt problem med utett topp når den ble testet på "flystripa" i Finnland og mener den gikk til 240 før den ikke ville mer, men da gikk den ikke noe godt, Fikk ikke testet etter at toppen ble fikset. Men husker en av di andre A4*n som jeg hadde med 240hk gjorde 240km/t på speedo i en tunell i sentrale bygda =Oslo.

 

Men Richard når 4500omdr passeres det er jo da det skjer ting. Den går til 7000 omdr og farten øker MYE på disse omdr. Hva skal du med så mye fart? Alle 01E kasser passer rett på. DVS Alle S2 og RS2 kasser, ingen forskjell på en annen 1.8T.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein, fart er viktig. :-) Ja, vist alle 1,8t er like så er jo det greit. så da kan jeg f.eks hive på en rs2 kasse da? Den vil passe rett på med mellomaksling eller noe jeg må bytte? Takk for bra respons :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind er dette over Domen ;-) hørtes litt drøyt ut men :-)

Min siste A4 1.8T med rundt 320hk kjørte jeg ikke til turtallssperre på 5 gir tror jeg. Hadde litt problem med utett topp når den ble testet på "flystripa" i Finnland og mener den gikk til 240 før den ikke ville mer, men da gikk den ikke noe godt, Fikk ikke testet etter at toppen ble fikset. Men husker en av di andre A4*n som jeg hadde med 240hk gjorde 240km/t på speedo i en tunell i sentrale bygda =Oslo.

 

Men Richard når 4500omdr passeres det er jo da det skjer ting. Den går til 7000 omdr og farten øker MYE på disse omdr. Hva skal du med så mye fart? Alle 01E kasser passer rett på. DVS Alle S2 og RS2 kasser, ingen forskjell på en annen 1.8T.

 

Øystein, det er over masjok-sletta ;) Men da med 18" og ikke 20"

Med 20" klarer jeg kanskje 200 på strak vei ;) Hvis jeg er heldig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind er dette over Domen ;-) hørtes litt drøyt ut men :-)

Min siste A4 1.8T med rundt 320hk kjørte jeg ikke til turtallssperre på 5 gir tror jeg. Hadde litt problem med utett topp når den ble testet på "flystripa" i Finnland og mener den gikk til 240 før den ikke ville mer, men da gikk den ikke noe godt, Fikk ikke testet etter at toppen ble fikset. Men husker en av di andre A4*n som jeg hadde med 240hk gjorde 240km/t på speedo i en tunell i sentrale bygda =Oslo.

 

Men Richard når 4500omdr passeres det er jo da det skjer ting. Den går til 7000 omdr og farten øker MYE på disse omdr. Hva skal du med så mye fart? Alle 01E kasser passer rett på. DVS Alle S2 og RS2 kasser, ingen forskjell på en annen 1.8T.

 

Øystein, det er over masjok-sletta ;) Men da med 18" og ikke 20"

Med 20" klarer jeg kanskje 200 på strak vei ;) Hvis jeg er heldig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein, fart er viktig. :-) Ja, vist alle 1,8t er like så er jo det greit. så da kan jeg f.eks hive på en rs2 kasse da? Den vil passe rett på med mellomaksling eller noe jeg må bytte? Takk for bra respons :-)

 

Husk at bakdiffen også må matche utvekslingsforholdet i girkassa. Mellomdiffen i girkassa skal få en stri jobb hvis frem og bakdiff ikke har lik dreving/utveksling.

 

Veit iallefall at S2 avant og A4 ser like ut under, så kanskje du kan hente deler av en slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein, fart er viktig. :-) Ja, vist alle 1,8t er like så er jo det greit. så da kan jeg f.eks hive på en rs2 kasse da? Den vil passe rett på med mellomaksling eller noe jeg må bytte? Takk for bra respons :-)

 

Husk at bakdiffen også må matche utvekslingsforholdet i girkassa. Mellomdiffen i girkassa skal få en stri jobb hvis frem og bakdiff ikke har lik dreving/utveksling.

 

Veit iallefall at S2 avant og A4 ser like ut under, så kanskje du kan hente deler av en slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, nå begynner eg å forstå :-) har ikke mer enn 280hk kan selvsagt dra ut litt til, men det var ikke planen, men jeg føler den kassen jeg har nå ikke gir meg noe bra fart, f.eks når jeg ligger i 5 gir på 4500 så er 130-140 km/T max, det er lite.. Har ikke mange omdreininger igjen da. men vil en s2-s4-s6 kasse passe rett på da? Hmm. hvordan er det med kassen på de andre 1,8t quattro bilene?180hk'eren?

 

Hmm Hvilken hjuldimmensjon kjører du på?

 

B5 1.8Tq med 225/40-18 gjør 171 km/t på 4500rpm i 5 gir!

 

Når du 7000 omdreininger med den dimmensjonen har du 266km/t.. Noe er feil et sted!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, nå begynner eg å forstå :-) har ikke mer enn 280hk kan selvsagt dra ut litt til, men det var ikke planen, men jeg føler den kassen jeg har nå ikke gir meg noe bra fart, f.eks når jeg ligger i 5 gir på 4500 så er 130-140 km/T max, det er lite.. Har ikke mange omdreininger igjen da. men vil en s2-s4-s6 kasse passe rett på da? Hmm. hvordan er det med kassen på de andre 1,8t quattro bilene?180hk'eren?

 

Hmm Hvilken hjuldimmensjon kjører du på?

 

B5 1.8Tq med 225/40-18 gjør 171 km/t på 4500rpm i 5 gir!

 

Når du 7000 omdreininger med den dimmensjonen har du 266km/t.. Noe er feil et sted!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkasse passe rett på motor, girkasse fester må lages nye og mellomaksel må kortes inn , bak diff må også selvf matche girkasse utveksling.

 

Men som Lars Andreas sier det høres veldig rart ut den farten din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, jeg og syns det er veeeeldig rart. men jeg skjønner ikke HVA som er galt, pga alt med motor osv ser ut til å fungere fint!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lån deg en GPS du.. enten er turteller feil eller speedometer. Speedometer kan bli en dy affære om du tror du kjører i 80 og egentlig har 120 når onkel står i veigrøfta og lurer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtallet på den girkassen er jo uansett ikke egnet for å ligge i motorveishastiget... Det finnes japsebiler med 90HK som har et 6. gir som gir 1500 rpm på 100km/t... Min A6 med samme motor har og 3000rpm på ca 112 på spedoen... da er reell GPS fart 108.... så når jeg ligger på motorvei med 130 sone så... kunne tenkt meg dieselkasse med 6 trinn som har teoretisk toppfart på ca 312km/t på 6000 rpm.... trenger ikke aks i det giret, men bare minimalt med drag for å kunne hold farten på flatmark..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.