Spesialverktøy reg.reim skifte 2.8 V6 AAH

Anbefalte innlegg

Hei,

lurte på om det er nokon i næleiken av Toten, Hamar, Lillehammer (Mjøsa altså :-) ) som har spesialverktøyet som skal til for å låse kamaksler og veivaksel når det skal skiftast reg reim, og som kunne tenke seg å låne/leige vekk, eller evnt. selge den til meg...?

Har prøvd å få tak i nytt, men det er visst ikkje berre berre... : klø :

Har funne ut at eg treng dei to verktøya som originalt frå Audi har nr 3242 og 3243

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går uten spesialverktøy også, dog må man være forsiktig og nøye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan får dette blitt 100% uten disse verktøyene? Spent:D For om man setter den slik den sto med gamle reima så blir den aldri helt 100%. kamaksel hjulene skal løsnes når selve kammene er låst slik at kammene står helt riktig i forhold til veiv etter at reima er strammet korekt. gjør man ikke dette så forandres timinga (om ikke mye) når man strammer reima. 100% blir den aldri uansett uten å løsne kamhjul og låse kammer under stramming av reim. (ingen vits me no mot forklaring på at det går osv.. for det veit jeg godt at det gjør.. men perfekt blir det ikke)

Verktøyene kan bestilles på alle møller delelager om du har nr på de....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset om å sjekke hos Møller.

Får kjøpt verktøyet der.. men det kostar ca 2000,-

Likevel, det er billegare enn å kjøpe det gjennom Mekonomen.. dei skulle ha 2300,- for samme deler.

Har funne det i USA til $99, men dei nektar å sende til Norge...

Så det virkar som at det beste er å bestille hjå Møller.. om det ikkje er nokon som har som dei vil leige ut eller selje...

Kanskje det er nokon som vil kjøpe det av meg når eg er ferdig med det? : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset om å sjekke hos Møller.

Får kjøpt verktøyet der.. men det kostar ca 2000,-

Likevel, det er billegare enn å kjøpe det gjennom Mekonomen.. dei skulle ha 2300,- for samme deler.

Har funne det i USA til $99, men dei nektar å sende til Norge...

Så det virkar som at det beste er å bestille hjå Møller.. om det ikkje er nokon som har som dei vil leige ut eller selje...

Kanskje det er nokon som vil kjøpe det av meg når eg er ferdig med det? : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du nevenyttig å tilgang til litt verktøy så lager du deg verktøyet selv.

Ett stykke flattjern og noen bolter så har du det du trenger til Kamaksleholderen. Og det andre verktøyet er en "bolt" som skrues inn i blokka der som turtallføleren sitter.Nede på blokka.

Se denne tråden :http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=96089

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du nevenyttig å tilgang til litt verktøy så lager du deg verktøyet selv.

Ett stykke flattjern og noen bolter så har du det du trenger til Kamaksleholderen. Og det andre verktøyet er en "bolt" som skrues inn i blokka der som turtallføleren sitter.Nede på blokka.

Se denne tråden :http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=96089

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må bare rette på en ting.. det er ikke der turtallsfølern sitter da ødelegger du bare om du skrur inn der, sitter midt på blokka venstre side rett over bunnpanne, sort liten plast propp med 1 stk sidestillt feste skrue... ta ut den så er det der låsinga skrus inn i veiva. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må bare rette på en ting.. det er ikke der turtallsfølern sitter da ødelegger du bare om du skrur inn der, sitter midt på blokka venstre side rett over bunnpanne, sort liten plast propp med 1 stk sidestillt feste skrue... ta ut den så er det der låsinga skrus inn i veiva. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.