#1 Skrevet Juni 3, 2009 Hei, jeg trenger to nye dekk til Vento'n. Orker ikke legge ut alt for mye penger, så jeg leter etter gode med likevel billige dekk. Noen som har erfaringer, evnt hvor dere kjøpte disse? Kjenner til dekkonline.no, men jeg tror ikke at jeg har tid til å vente på dem da jeg skal til Bergen på tirsdag. (Ja, jeg vet jeg er sent ute... ) Størrelse 205/40/17. Takker for hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2009 Dekk1 pleier å ha bra priser visst de er i nærheten av deg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2009 kjører nå på federal ss595 i 205/40-17" på min polo 9n3 og er godt fornøyd med de kosta 690,- per dekk ferdig på bil mener jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2009 kjører nå på federal ss595 i 205/40-17" på min polo 9n3 og er godt fornøyd med de kosta 690,- per dekk ferdig på bil mener jeg Hvor kjøpte du disse? Vidar: Ringer Dekk1 i morra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2009 Dekk1 var flyttet til Mandal, men kunne likevel ikke overby Dekkomsetningen på Evje, som gir to bedre dekk til 2000 kr enn det de andre kan tilby. De har også veldig mye større utvalg. Ser ut til at det blir tur til Evje i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 4, 2009 Dekk1 var flyttet til Mandal, men kunne likevel ikke overby Dekkomsetningen på Evje, som gir to bedre dekk til 2000 kr enn det de andre kan tilby. De har også veldig mye større utvalg. Ser ut til at det blir tur til Evje i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2009 Dekkspseialisten:) Litt langt unna kanskje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2009 Dekkspseialisten:) Litt langt unna kanskje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2009 Takker for hjelpen folkens, ble som sagt Dekkomsetningen på Evje. Fin tur oppover i sola, og kjempegod service fra folka der oppe. Slo også av litt på prisen siden vi har avtale med dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 5, 2009 har kjørt en passat 03 med 225/40 18 linglong de var helt greie med tanke på støy og sporing, Syntes navnet hørtes latterlig ht hehe men de koster vist 577 hos interdekk, Du får se om de har din dimensjon. regn med en del ballanseringsvekt på sånne billige dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2009 Kan være greit å ta dette regnestykket Hva koster 4 kvalitetsdekk Minus totalpris på 4 billig dekk Er pris differansen mindre enn egenandelen din på forsikringen, kjøper du de dyre dekkene Kvalitetsdekk har både bedre grep, og ikke minst kortere bremsestrekning. Akkurat det siste kan fort koste noen tusen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 5, 2009 Kan være greit å ta dette regnestykket Hva koster 4 kvalitetsdekk Minus totalpris på 4 billig dekk Er pris differansen mindre enn egenandelen din på forsikringen, kjøper du de dyre dekkene Kvalitetsdekk har både bedre grep, og ikke minst kortere bremsestrekning. Akkurat det siste kan fort koste noen tusen Går ikke an å tenke sånn. Men klare å stoppe på den sikten du har. Ellers, det som skjer det skjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 28, 2009 (endret) Tenker at jeg må oppdatere denne tråden litt da jeg ser at siste ord fra min side er litt i overkant positivt i forhold til det som faktisk har skjedd i etterkant. Kjørte hjem til familen i Bergen etter at jeg hadde vært på Evje. Merka mer og mer på den turen at balanseringa ikke var helt god. Jeg hadde litt risting på rattet fra tidligere, men på den turen var det helt grusomt. Det rista også i lavere fart enn før. Da jeg kom til Bergen, reiste jeg rett på et dekkverksted for å få fikset dette problemet. De tok jobben med en gang, og balanserte alle fire hjul på nytt for sikkerhets skyld. Resultatet ble MYE bedre. Tok så en telefon til Evje for å forhøre meg angående dette, og om denne ekstrakostnaden var noe de ville dekke. Det var det tydeligvis ikke, jeg ble møtt av en rasende sint kar på telefonen som mente at jeg hadde betalt alt for mye for jobben. Jeg betalte da 840 kr for fire hjul, og ville gjerne ha igjen 420 kr for dekkene foran, som de hadde balansert. Han mente at jeg skulle ringt ham først (det har han for så vidt helt rett i, og det tar jeg på min kappe - jeg måtte bare få ordnet problemet fortest mulig), fordi han mente at jobben kunne vært gjort for 200 kr flere andre steder. Det må da vel være sprøyt?? Har ikke sett noe til pengene, og må dessverre trekke min anbefaling av Dekkomsetningen Evje. Veldig synd, for de var veldig greie å ha med å gjøre den første dagen. Klubbrabatt fikk jeg uten problemer, og alle var veldig hyggelige. Det ødelegger derimot veldig når de ikke kan gjøre opp for seg etter å ha gjort en liten tabbe - spesielt når summen er såpass liten. (For the record, dekkfirmaet jeg brukte i Bergen slo fast at balanseringen som ble gjort på Evje ikke var god nok. Dette var tydeligvis ikke nok da jeg ikke har fått dekket kostnader for ny balansering...) EDIT: Skrivefeil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 28, 2009 840,- for å balansere 4 hjul er da veldig dyrt!! Jeg har betalt mellom 300-450,- for 4 stk, har kommet litt ann på hvor store felga har vært. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 28, 2009 Det er mulig at Bergen er en dyr by når det gjelder balansering, men andre jeg har snakket med har hevdet at prisen er "helt grei". Skal innrømme at jeg også synes at 840 kr er litt drøyt, men at jobben kan gjøres for 200 kr - det tviler jeg på. Uansett, regner saken for "død", vil gjerne bare opplyse andre medlemmer om saken siden vi faktisk har avtale med denne forhandleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...