hva er Kontaktene til? K-jet 10vt

Anbefalte innlegg

skal koble opp en k-jet i helga på min mc motor, har idag en suge k.jet, så har fått tak i komplett k-jet fra turbomotor. (den skal ikke kobles opp mot noe mac styreenhet)

lurer litt på kontaktene her,

Nr1: Hva er den svarte til? (3pin)

Nr2 : Er den grønne innslag for ekstra bensin? (2 pin)

Nr3: Og den brune? (2 pin)

skal prøve meg frem, men greit å vite hva de er til.

kjet10vt123.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke noe ekstra bensin, det som styres av elektronikken krever et pulssignal til en taktventil, ikke noe simpel av/på det går an å koble inn på jallametode.. ;)

1 er til kjørecomputer og motorstyring.

2 er taktventilen for regulering av kontrolltrykk.

3 er bensinkuttventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke noe ekstra bensin, det som styres av elektronikken krever et pulssignal til en taktventil, ikke noe simpel av/på det går an å koble inn på jallametode.. ;)

1 er til kjørecomputer og motorstyring.

2 er taktventilen for regulering av kontrolltrykk.

3 er bensinkuttventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går det ann å kjøre uten noe tilkoblet her da? disse skal vel gi ekstra bensin på høyt turtall som stryes fra ecu? hvordan blir bensintilførsel uten ecu f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går det ann å kjøre uten noe tilkoblet her da? disse skal vel gi ekstra bensin på høyt turtall som stryes fra ecu? hvordan blir bensintilførsel uten ecu f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle gjør det, nei. Hvilken motorkode stammer den fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle gjør det, nei. Hvilken motorkode stammer den fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stammer fra en mc1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stammer fra en mc1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ser ut som det er fra MC-motor. Den ekstra bensintilførselen styres gjennom elektronisk signal til taktventilen fra motorstyringen basert på turtall, manifoldtrykk og noen andre faktorer. Ikke noe mekanisk som kan kobles inn, og et slikt sprut uten elektronikken tilkoblet vil trolig fungere omtrent som et fra en vanlig sugemotor, da målespjeld og bensinmengdefordeler forøvrig i utgangspunktet er helt likt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ser ut som det er fra MC-motor. Den ekstra bensintilførselen styres gjennom elektronisk signal til taktventilen fra motorstyringen basert på turtall, manifoldtrykk og noen andre faktorer. Ikke noe mekanisk som kan kobles inn, og et slikt sprut uten elektronikken tilkoblet vil trolig fungere omtrent som et fra en vanlig sugemotor, da målespjeld og bensinmengdefordeler forøvrig i utgangspunktet er helt likt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, så det er ikke mulig å koble på strøm via en trykkbryter som åpner en ventil som gir ekstra bensin her? er ute etter å få mest mulig bensin da turbotrykket når et vist punkt, da trykket skal skrus opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, så det er ikke mulig å koble på strøm via en trykkbryter som åpner en ventil som gir ekstra bensin her? er ute etter å få mest mulig bensin da turbotrykket når et vist punkt, da trykket skal skrus opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. da kan du sette på et par ekstra dyser på innsuget som du kobler på trykkbryteren:) eller kjøpe elnett og hjerne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. da kan du sette på et par ekstra dyser på innsuget som du kobler på trykkbryteren:) eller kjøpe elnett og hjerne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal uansett eksperimentere litt, å kjøpe elnett m/hjerne går jo ann, men da kan jeg likesågodt koble opp en skikkelig sprut :)

er det den svarte eller grønne kontakta som har noe med ekstra bensin å gjøre da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal uansett eksperimentere litt, å kjøpe elnett m/hjerne går jo ann, men da kan jeg likesågodt koble opp en skikkelig sprut :)

er det den svarte eller grønne kontakta som har noe med ekstra bensin å gjøre da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres veldig ut som måten WR-motoren blir chippet på, da den er utelukkende mekanisk. Kanskje du skulle prøve å finne K-Jet fra en slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres veldig ut som måten WR-motoren blir chippet på, da den er utelukkende mekanisk. Kanskje du skulle prøve å finne K-Jet fra en slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr 3 hos meg gikk til kjørekomputeren som viste bensinforbruk, riktignok en KG motor though..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr 3 hos meg gikk til kjørekomputeren som viste bensinforbruk, riktignok en KG motor though..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har jo ledningsnett og hjerne som jeg kosta på en 1.8bar chip på:)

kjøpt fra Ben Swann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har jo ledningsnett og hjerne som jeg kosta på en 1.8bar chip på:)

kjøpt fra Ben Swann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.