#1 Skrevet Juni 4, 2009 Noen som kan forklare meg hvordan jeg justerer vinkel på forhjula mine? Audi 200 som har hjul som står slik | / etter bytte av travers og traversforinger. Det er jo ikke mulig å få time til slikt på så kort sikt, dvs 1-2 dager.. Ellers er løpet kjørt før helgen. Tirsdag kan jeg tidligst få time. Da justerer jeg den heller grovt selv med målebånd og motorsag, så får jeg heller slite littegrann dekk i helgen. Men hvordan gjøres det? Står dette i Haynes-en? Den grønne med rød Audi 100 på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2009 Noen som kan forklare meg hvordan jeg justerer vinkel på forhjula mine? Audi 200 som har hjul som står slik | / etter bytte av travers og traversforinger. Det er jo ikke mulig å få time til slikt på så kort sikt, dvs 1-2 dager.. Ellers er løpet kjørt før helgen. Tirsdag kan jeg tidligst få time. Da justerer jeg den heller grovt selv med målebånd og motorsag, så får jeg heller slite littegrann dekk i helgen. Men hvordan gjøres det? Står dette i Haynes-en? Den grønne med rød Audi 100 på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2009 kjem an på om det er camber eller spissinga du snakker om:) men spissing er berre å løyse staga som går inn på endeledda, og så måle du frå innside av felg til innside av felg i bak kant og framkant, og stiller slik at målet i frammkant er ca 2 mm mindre enn bak.. då har du grovstilt spissinga di.. set på rattlåsen da rattet er nokelunde i midten for at ikkje ting ska flytte på seg mens du holder på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2009 kjem an på om det er camber eller spissinga du snakker om:) men spissing er berre å løyse staga som går inn på endeledda, og så måle du frå innside av felg til innside av felg i bak kant og framkant, og stiller slik at målet i frammkant er ca 2 mm mindre enn bak.. då har du grovstilt spissinga di.. set på rattlåsen da rattet er nokelunde i midten for at ikkje ting ska flytte på seg mens du holder på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2009 Er spissinga jeg skal stille ja. Men da vet jeg det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 4, 2009 Er spissinga jeg skal stille ja. Men da vet jeg det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2009 En annen metode er å trille bilen over vanlig kopipapir og se hvor mye arkene vrir seg. Skal ideelt sett ikke vri seg noe. Det er min method of choice Har justert inn slik på bil og så hatt den på firehjuls uten å måtte justere etter noe som helst. (teip ett ark fast i bakken og legg det andre kant i kant med det fastteipede. så kjører du over det løse arket. ett sett ark pr hjul) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2009 En annen metode er å trille bilen over vanlig kopipapir og se hvor mye arkene vrir seg. Skal ideelt sett ikke vri seg noe. Det er min method of choice Har justert inn slik på bil og så hatt den på firehjuls uten å måtte justere etter noe som helst. (teip ett ark fast i bakken og legg det andre kant i kant med det fastteipede. så kjører du over det løse arket. ett sett ark pr hjul) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2009 Hvordan teip bruker man for å feste ark til bakken? Jeg får prøve å få det til i ettermiddag, så jeg ikke legger igjen så mye av dekka mine på vei til treffet. Spriker godt nå for å si det slik, "Praying gecko"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 5, 2009 Jeg pleier å ta den nærmeste så jeg ikke kaster bort energi på å lete etter en spesiell. Underlaget bør kanskje børstes lett først da. Og være nogenlunde plant, tviler på at løsgrus funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...