Hvilken Olje er best på s4 2.7 motoren med trimming

Anbefalte innlegg

bruker selv 10/60 olje. men er dette en olje som er greit å bruke nå som det er ned mot 30minus? den er rimelig sirup nå..

Det høres ikke veldig lurt ut med sånn olje for vinterbruk vel?

Jeg kjører, etter anbefaling fra S-sentrum, longlife-olje med den spesifikasjonen som Audi har oppgitt, og ser egentlig ikke noen god grunn, bortsett fra pris, for å gjøre noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt castrol 10/60 edge på både rs2`n jeg hadde og nå rs4èn og er ikke antydning til slitasje innvendig i min motor så jeg fortsetter værtfall med den:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kjøre med 10w-60 olje nå om vinteren er vell ikke noen mening i? I så fall som nevnt over her må det da være mye langkjøring (Mye kjøring med driftsvarm motor) En motor som blir brukt normalt trenger ikke 60 olje.. Nå om vinteren er det mye smartere å kjøre med en olje som har en bedre kald-viskositet.

F. eks 5w-40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører castrol 0w-40 edge sport. trodde sport var bra jeg. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0W-40 er mye bedre enn 10W-60 på nesten alle motorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med teknisk avdeling hos Valvoline i dag siden jeg bruker 10/60 VR1 racing. jeg spurte om dette var en olje man kunne bruke hele året, det var det helt klart IKKE. minimum temp -10 grader. jeg skiftet rimelig fort ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.