#1 Skrevet Juni 4, 2009 Har 2 soner klima anlegg i min Golf V 2004 mod. Når det var veldig varmt nå de siste dagene så sliter jeg med å få dette skikkelig iskaldt i bilen, syntes jeg har fått det kaldere før. Hva kan forårsake dette? Kan tett pollen filter eller andre filter gjøre dette? Hvor ligger dette filteret? Kan det være tomt for gass så tidlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2009 Har 2 soner klima anlegg i min Golf V 2004 mod. Når det var veldig varmt nå de siste dagene så sliter jeg med å få dette skikkelig iskaldt i bilen, syntes jeg har fått det kaldere før. Hva kan forårsake dette? Kan tett pollen filter eller andre filter gjøre dette? Hvor ligger dette filteret? Kan det være tomt for gass så tidlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2009 det kan vere lite gass ja, og vist pollenfilteret er tett hjelpe det nok på og ikkje få sirkulasjon... det ligg i ein plast boks inne i motor rommet heilt intil torpedoveggen, mot cupeen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2009 det kan vere lite gass ja, og vist pollenfilteret er tett hjelpe det nok på og ikkje få sirkulasjon... det ligg i ein plast boks inne i motor rommet heilt intil torpedoveggen, mot cupeen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2009 et sitter bak hanskerommet på din bil.. ikke i motorrom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 4, 2009 et sitter bak hanskerommet på din bil.. ikke i motorrom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2009 bare å bøye seg ned der du har føttene på passasjerside så er det et lokk med 2 hurtig skruer helt innerst oppi "taket" der bare å ta bort så er det et lokk bak der så sitter filteret rett oppover bak lokket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2009 bare å bøye seg ned der du har føttene på passasjerside så er det et lokk med 2 hurtig skruer helt innerst oppi "taket" der bare å ta bort så er det et lokk bak der så sitter filteret rett oppover bak lokket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 4, 2009 okey , takk igjen for god info Stian Tror du dette kan være medvirkende til at det ikke blåser så kald luft som det skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2009 okey , takk igjen for god info Stian Tror du dette kan være medvirkende til at det ikke blåser så kald luft som det skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2009 Jeg hadde samme problem. Da var det ei sikring som dreiv den ene vifta ved radiatoren som var ødelagt (sa de som hadde peiling). Skifta den og lufta ble kaldere. Sikring nr 8 i boksen i motorrommet hvis jeg ikke husker helt feil. Meeen... det kan jo være lite gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2009 Jeg hadde samme problem. Da var det ei sikring som dreiv den ene vifta ved radiatoren som var ødelagt (sa de som hadde peiling). Skifta den og lufta ble kaldere. Sikring nr 8 i boksen i motorrommet hvis jeg ikke husker helt feil. Meeen... det kan jo være lite gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 4, 2009 Kompressoren er en svakhet på golf V. Men hvis den er gåen blåser det jo ikke kaldt i det hele tatt. Bytta på min 2005 mod i fjor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 4, 2009 Kompressoren er en svakhet på golf V. Men hvis den er gåen blåser det jo ikke kaldt i det hele tatt. Bytta på min 2005 mod i fjor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 4, 2009 kommer litt kaldt, men ikke iskaldt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 4, 2009 kommer litt kaldt, men ikke iskaldt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 4, 2009 Kjør en AC-service. Kan nok hende det hjelper mye. Tok en 2008 Toyota Corolla her om dagen, og der var det for lite gass allerede. Ble bra, målte 2.9 grader i midtdysa etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 4, 2009 Kjør en AC-service. Kan nok hende det hjelper mye. Tok en 2008 Toyota Corolla her om dagen, og der var det for lite gass allerede. Ble bra, målte 2.9 grader i midtdysa etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 4, 2009 sjekk om viftene starter du når clima står lo på og bil går:) ikke uvanlig at de går istykker. kompressoren var også et problem på de første.. men da slutter all kjøling utover utetemeratur:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 7, 2009 Hvordan sjekker jeg om vifta starter? Jeg hører vrooom og vifte lyd fra blåseren på annlegget da inni? Er det enn vifte jeg kan se i motorrommet? Hvor ligger kompressoren plassert? Har hatt ute pollen filteret og det kom forsatt ikke iskald luft. Så også på der gassen er på, og skrudde av den hetten, og tok et skru jern nedi, for å sjekke om det kom trykk opp, gass - og det gjorde det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 7, 2009 har du prøvd å trykke på alle knappene på ac`n? på min forrige audi b5 så kom det heller ikke ordentlig kald luft men bare lunka..dette var på våren og jeg hadde akkurat begynt å bruke kald luft fram for varm etter vinteren, det irriterte meg noe jævelig!varte i flere dager, også trykket jeg på en knapp som jeg ikke visste hva som var til og da kom det plutselig is kald luft med en gang!! vet ikke om du har sånn knapp men det var jo litt komisk da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 7, 2009 Hvordan sjekker jeg om vifta starter? Jeg hører vrooom og vifte lyd fra blåseren på annlegget da inni? Er det enn vifte jeg kan se i motorrommet? Hvor ligger kompressoren plassert? Kompressoren ligger på venstre side av motoren(altså foran passasjeren), helt fremme. Du skal se at akslingen i denne roterer, svakheten i kompressoren gjør at den slutter å virke og da vil den ikke rotere. Kompressoren i MK5 er elektrisk og sviver uansett om du har på econ eller ikke. Det heter uansett at du bør ta en rens/servcie på ac anlegget hvert 2 år for å unngå bakterier i kodens osv som oppstår i anlegget. Anbefaler deg å ta dette hos møller som har riktig utstyr for jobben, evt et seriøst ac firma. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 30, 2009 Var klimakompressoren som gjorde dette. FIkk pris hos møller på skrikende 15000, da var det faktisk 10 000 bare for pumpa. LItt og hente på tyskland eller slike steder men men. Har seg slik at jeg har motorskade forskring i ett forsikringsselskap, dette dekker uforutsette skader på motor, ting som hører til motor, og drivverk. Snakket med enn hyggelig takstmann som sa at dette dekket di, og egenandelen var egentlig 10% av skadene, noe som ville utgjort 1500, men minste taket deres på egenandel var 3000. Det var IKKE bonustap på slike reprasjoner. Så lykkelig som jeg er, kunne jeg bestille meg verksted time hvor jeg ville, valgte møller, og om enn liten stund får jeg repreasjonen dekket, og må betale 3000 kroner kontra 15 000. Motorskade forsikringen betaler jeg forøvrig bare 239 kr eller noe ekstra for i året, grunnet medlem i enn organisasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 1, 2009 Er ikkje dette en reklamasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 1, 2009 Er ikkje dette en reklamasjon? Kun på norske biler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...