Spesial verktøy ved bytting av foringer?

Anbefalte innlegg

Trenger man det, eller holder det kun med presse?

 

Har kjøpt foringer nå, ca 1200kr for 10 stk var ikke så ille synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger man det, eller holder det kun med presse?

 

Har kjøpt foringer nå, ca 1200kr for 10 stk var ikke så ille synes jeg.

 

Jeg greide det selv med en relativt kraftig skrustikke, et rør for å få litt kraft x arm og noen biter med rør i passe diameter.

Pluss et par liter tålmod :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et tips/trix som jeg brukte en gang: Hvis du tar en passende rør-bit som passer sånn noenlunde med lengden på foringen, og så kutter du den på langs. Klem den så sammen i en kon rundt foringen, og stram opp med en slangeklemme. Bruk mye "glidemiddel" (såpe eller sånn stoff som en bruker når en legger dekk på felg). Så er det bare å presse i vei! : fis :

 

Kansje dårlig forklart, men men.....

 

edit: omtrent samme som over...... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker også bra å bruke en stor pipe under for å gjøre utpressinga lettere og en litt mindre pipe over som brukes for å presse ut foringa, presser da foringa ned i den store, er da bare å banke den ut den siste biten, denne måten brukte jeg og den funka veldig bra. Trenger ikke bruke noe væske for å få ut den gamle foringa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.