#1 Skrevet Juni 4, 2009 Har gamle typen skilt (fra 1997) på bilen, og disse begynner å bli litt lurvete på den sorte skriften. Ellers så er de ikke så værst. Noen her som har lakkert/malt opp bokstavene? Alternativet er jo selvfølgelig å kjøpe nye, men syns igrunn de gamle er penere en de nye. Har ikke sett nærmere på dem i plast, men hvordan er dem i forhold til forrige generasjon alu med flagg? Vil de nye plastskiltene passe i bredden på eldre biler? (S6) Noen som kan hjelpe meg å synse litt? Nytt kontra pusse opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2009 Har gamle typen skilt (fra 1997) på bilen, og disse begynner å bli litt lurvete på den sorte skriften. Ellers så er de ikke så værst. Noen her som har lakkert/malt opp bokstavene? Alternativet er jo selvfølgelig å kjøpe nye, men syns igrunn de gamle er penere en de nye. Har ikke sett nærmere på dem i plast, men hvordan er dem i forhold til forrige generasjon alu med flagg? Vil de nye plastskiltene passe i bredden på eldre biler? (S6) Noen som kan hjelpe meg å synse litt? Nytt kontra pusse opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2009 Besøk din lokale skiltfabrikk å få de gamle skiltene malt på nytt.. Mitt tips.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2009 Du får vel kjøpt nye fra oslo skiltfabrikk? Det gjør du iallefall med veteran biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2009 Trodde du ikke hadde lov å tukle med skiltene åkke som jeg. Hvis de er "uleselige" så må du vel kjøpe nye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2009 Du kan få nye "gamle typen" skilt til veteranbiler ja, men for å kunne bestille det må du ha en veteranbil. Vet ikke om en blikkenslager har lov å lage skilt lengre. Nå som vi har fått plast skilt blir alt laget en plass i landet. Uansett finnes det nettsider i utlandet hvor du kan få laget skilt fra mange nasjoner, inlk Norge. Usikker på om de er 100% identiske med orginale, men skulle de være det er det fortsatt ulovlig. Spørsmålet er om noen vil oppdage det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2009 Fant denne etter et kjapt søk... Er ikke samme font som di originale.... Det går ann å ta vekk alle merker slik at det kun er tekst igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2009 De nye i plast er ihvertfall noe dritt, mye bredere enn tidligere skilt og de ser bare dumme ut Behold heller det gamle hvis du kan! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 6, 2009 Syns nå de i plast ikke er så ille jeg,ser jo mye cleanere ut enn de andre hvor tallene buler utover...er jo bare å kjøpe plastskilt å smelle på litt solfilm type lys så blir de vel enda bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 6, 2009 Liker plastskiltene jeg.. ser bra ut på bilen min iallefall. Men tror ikke det er lov å ha noen som helst "custom" skilt i Norge nei, er vel mer et spørsmål om de lar det gå, om det ikke ser for gale ut. Men ja, enten må man kjøpe plastskilt eller ha en veteranbil. Om du skal ha "tolinjers" skilt må du ha en god grunn også (ikke "jeg kjører alfa"). Men det går sikkert greit å gi dem en liten touchup uten at noen bryr seg nevneverdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 6, 2009 Sikkert ingen som bryr seg hvis det blir gjort bra nei, er bare litt surt hvis du treffer på en skikkelig grinebiter. Og blir bøtelagt/straffet for "forfalskning" av kjennemerker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 8, 2009 Behold for Guds skyld de gamle skiltene. Nye skilt på gammel bil ser bruktimportert ut og med flaggstripe på skiltet ser man til forveksling lett ut som en jordbærplukker;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...