Anbefalte innlegg

ABS lampa i dashbordet mitt lyser litt av og til, og jeg lurer på hva det kan være.. Noen som har noen forslag?

Bilen er forresten en Audi s4 b5.

Takker for alle svar!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS lampa i dashbordet mitt lyser litt av og til, og jeg lurer på hva det kan være.. Noen som har noen forslag?

Bilen er forresten en Audi s4 b5.

Takker for alle svar!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være dårlig kontakt eller defekt tennkrans (Tror den heter det, i allefall den som tenner airbagen) i rattet. Har du antispinn og antiskrens koster den + - 3000 kroner + arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kom innom så tar vi en diag på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irr på den gule kontakten under en av setene dine om du har airbag i de. Av med minus kabel på batteri, ut med stikket, rense, plugge i, minuskabel på batteri på! Viola!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, tenkte airbag jeg..hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dunk på plass abs sensorene bak. hender de sklir ut litt og man får sporadiske abs lamper :) værdt et forsøk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk vite at det er venstre foran som jukser litt, så jeg skal plukke den ut og vaske den skikkelig å se om den blir bra av det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål lengden på sensoren på motsatt side først, så sjekker du den andre står like langt inn. Disse sensorne har en tendens til å bli vibrert ut av hullet. bytte av sensor er vel 7500 kr + Arbeid;\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaks at det ikke var ABS hjerna som har kvelda da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt feil å si da.. det koster omtrent 1500kr veil pris. per sensor på mekonomen.

Det koster derimot ca 300kr på ebay for samme sensor, og de er plug and play

Men det kan nok stemme at de har en tendens til å bli vibrert ut av hullet ja.. det gjør mine, selv om de har fått nye klemhylser.. stresss

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser sensorer koster 40 euro på Ebay, så det er jo ikke verdens undergang akuratt... Bare å bytte begge to i samme slengen å vaske abs ringen godt vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt feil å si da.. det koster omtrent 1500kr veil pris. per sensor på mekonomen.

Det koster derimot ca 300kr på ebay for samme sensor, og de er plug and play

Men det kan nok stemme at de har en tendens til å bli vibrert ut av hullet ja.. det gjør mine, selv om de har fått nye klemhylser.. stresss

møller pris som jeg fikk til min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEg hørte om pris på ABS sensorer til S4 B5 og fikk oppgitt en pris på mellom 2500 og 3000 per stk.

Dette var da Møller Bil Minde... (Bergen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i don`t know. Var ikke til ei s4 men til 1.8t. Har ingen tru på at s4 er noe billigere. Enten så har møller gitt meg feil pris eller prøvd å lurt meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at både a4 1,8, 1,6 og s4 har samme sensoren da de egentlig er bygd opp på nesten samme understellet.. Men Ebukta er vertfall billigeste plassen å handle, og det er der jeg kommer til å kjøpe mine:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke hvorfor man skal ha en 'større' abs sensor pga større motor eller understell, den gjør samme nytten liksom. Den tekniske differansen mellom slike sensorer må være minimal... Ebay er stedet ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abs sensorene bak på b5, hvordan tar man de ut uten å ødelegge de? Er de bare trykket nedi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abs sensorene bak på b5, hvordan tar man de ut uten å ødelegge de? Er de bare trykket nedi?

Skal ikke være noe annet enn at de er pressa inni nei. Prøv forsiktig å dra mens du vrir på den pittelitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.