Hvordan ta ut rutene på audi a4 b6 sedan?

Anbefalte innlegg

Hei

Prøvde å søke gjennom forumet, men fant ingenting.

Skal sote rutene, å lurer på om noen har en manual til å ta ut vinduene på sidene bak å fremme.

Setter pris på hjelp =)

Mvh

Morten Gjerde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Prøvde å søke gjennom forumet, men fant ingenting.

Skal sote rutene, å lurer på om noen har en manual til å ta ut vinduene på sidene bak å fremme.

Setter pris på hjelp =)

Mvh

Morten Gjerde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, blir det det samme for b6 asså? står: This fix will ONLY apply to C5 A6 models øverst i linken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ganske så likt ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det så og si det samme på begge bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Ellers noe annet jeg bør spesielt passe på/huske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du monterer dette sammen igjen så pass på å få det ordentlig tett mellom ramma på døra og karroseriet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker på om jeg skal i det hele tatt prøve meg, virket utfordrende ut.. Å kan vel bli meget dyrt om jeg ødelegger noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er jo MINST et par timers arbeid pr dør. ( med sotingen )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte demontere omtrent hele døra for å skifte speilet. Ledningene var festet ned langs rammen som holder glasset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst du har skrudd litt før så er ikke dette noe stort problem. jeg demonterte og monterte alt igjen på ca 2 timer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada. er maskinist på båt, så sånn sett så skal det jo gå bra. Men hadde vært surt å ødelagt noe. Mulig vi får til sotingen med vinduene i også.

Men blir det likt på bakrutene også? Dørene bak tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på at tettningsmatten på innsiden av dørtrekket sitter godt limt langs hel karosseriet i døra.. og er hel.. om denne slipper taket i nedkant så renner et vann rett inn i kanalen på bilen hvor det ligger krasjsensor til airbag..som da blir liggende i vann og går istykker... vanlig at dette skjer om matten ikke er perfekt limt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å sote med rutene i idag, men er et helsikken å få til. Så imorgen blir det nok til at vi tar ut rutene.

Men den limen som er på tettningsmattene vil den holde slik at det bare er til å trykke den på plass igjen? Eller må det limes på nytt?

Edit:

En ting til. jeg har vanlig vindussveiv på bakdørene.. Noen som har peiling på hvordan det blir å ta rutene ut her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

erfaringsmessig så holder limet bra kun 1 gang.. og har en tendens til å løsne helt nederst når det regner... hadde limt/teipet med no bra no nederst i allefall på nytt eller bytta hele matta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ene bakdørå tatt.. Gikk veldig bra, bedre enn jeg hadde trodd =) Hadde det ikke vært for at dempematten var limt med sikaflex så hadde det vel gått enda bedre.. Så tydlig at noen hadde vært å lusket bak matten en gang før ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.