#1 Skrevet Juni 4, 2009 Bilen min har original xenon i nærlys, men jeg ønsker dette i fjernlysa også. Er det lov å montere i fjernlysa, eller gjelder samme regler som nær? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2009 Bilen min har original xenon i nærlys, men jeg ønsker dette i fjernlysa også. Er det lov å montere i fjernlysa, eller gjelder samme regler som nær? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2009 jeg var å hørte med NAF før jeg monterte xenon i fjernlysene mine, har også orginalt i nærlysene med høydejustering og lyktespylere, å di sa at det var lovlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2009 jeg var å hørte med NAF før jeg monterte xenon i fjernlysene mine, har også orginalt i nærlysene med høydejustering og lyktespylere, å di sa at det var lovlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2009 Jeg var på biltilsynet i Ålesund og sa jeg hadde orginalt xenon på nærlys, med ettermontert fjærnlys, med lyktespylere (demontert pga webasto, men synes ikke) og høydejustering, de brydde seg da ikke noe om det. Selv om det sto bemerket som feil på EU kontroll. Så går det bra for de, går det vel bra for de fleste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 4, 2009 Jeg har også hørt at dette er lov.. uten høydejustering og lyktespylere. Vet ikke om det stemmer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2009 Etter siste eu-kontroll møte, må lyktene være godkjente for xeon for at det skal være lov. Hva dette vil si mer eksakt vet jeg ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2009 Etter siste eu-kontroll møte, må lyktene være godkjente for xeon for at det skal være lov.Hva dette vil si mer eksakt vet jeg ikke! Da har jeg gjort litt undersøkelser selv, og det viser seg at lyktene skal være merket. Klippet ut: For å finne ut hvilken lyskilde en lykt er godkjent for, så er det bare å se på lykteglasset, eller bakpå for å finne følgende: - En lykt godkjent for halogen i nærlys og fjernlys har en av følgende koder: HCR eller HC/R - En lykt godkjennt for xenon i både nærlys og fjernlys har en av følgende kode: DCR eller DC/R - En lykt godkjent for xenon i nærlys og halogen i fjernlys har en av følgende: DCHR eller DC/HR - En lykt godkjent for xenon i fjernlys og halogen i nærlys: HCDR eller HC/DR - En fjernlykt godkjent for halogen: HC - Et nærlys godkjent for halogen: HR - En fjernlykt godkjent for xenon: DC - Et nærlys godkjent for xenon: DR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...