Anbefalte innlegg

Null trykk ved lufting av høyre foran og venstre bak.

Venstre foran og Høyre bak lufter normalt og uproblematisk

Forhistorie:

Har en liten periode hatt problemer med overdreven varmeutvikling i venstre calipper foran på bilen. Denne ble overhalt tidligere i vinter da mansjetten var ødelagt. Jeg har da konkludert med at varmgangen skyldtes at denne hang på og derfor helst burde byttes. Var på lang tur søndag og parkerte bilen. Mandag merket jeg at pedalen var lavere og konkluderte med at bremsevæsken hadde kokt i denne kaliperen.

Idag ble begge kaliperne foran byttet i et par overhalte "nye". Ved lufting av systemet har jeg nå fått et stort problem. Kaliperen jeg regnet med var synderen lot seg lufte som bare det, skikkelig trykk og null luft. Den som i utgangspunktet var OK var det verre med. Det var null respons ved lufting. jeg gjorde et førsøk på å trykke lett på pedalen med bremseslangen løs. Det kom bra med bremsevæske da men det virket som den ikke klarte trekke frem mer ifra reservoaret selv om det var godt med vakum når pedalen ble sluppet ut igjen. jeg tenkte da at det kanskje var litt for mye luft i systemet til å kunne få dette til skikkelig, så jeg begynte lufte alt.

Høyre bak gikk uproblematisk, Venstre bak var helt umulig. null trykk og ingen antydning til bremsevæske. Venstre foran og helt uproblematisk mens høyre foran fortsatt kranglet. Hvis nippelen åpnes forsiktig og pedalen trykkes inn, kan man høre luft som kommer ut. stenges nippelen og pedalen slippes ut er det helt stille men bremsevæsken stiger i beholderen igjen.

åpner jeg da luftenippelen hører jeg at luft trekkes tilbake inn i kaliperen.

Noen forslag?? Kan det være trege ventiler i abs sentralen? defekt master? altfor mye luft i kretsen?? Planen var jo å bruke bilen på våler i helgen men det kan se stygt ut nå desverre.

tenker jeg prøver få bilen inn på et verksted som kan bruke trykkluft til luftingen imorgen tidlig hvis ingen har forslag. Haster jo dette så håper bare noen har tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hender at abs må luftes også med diagnose utstyr. kan jo også hende du bare har sykt mye luft i kretsene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hører to små klikk når bremsevæsken stiger i reservoaret igjen forresten, et veldig svakt først så et større et. kan nesten høres ut som en ventil som ikke holder mål. Krysser fingrene for at noen får hjulpet meg med lufting imorgen.

Hvordan luftes abs med vas forresten? Har jo vagcom så jeg burde kunne klare det med den om det kniper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er mulighetene for dropin bremsevæske bytte hos dere imorgen forresten? Slim to none vil jeg tro men kan jo håpe: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe selv er jeg sykemeldt ut uka.. prata med sjefen i sta og det var visst flere syke.. så tviler på dropin men kan jo prøve. det ligger guidet program i vasen på dette på nyere biler om jeg ikke husker feil aldri trengt å gjøre det selv faktisk på nyere bil.. på eldre så var det å tvangskjøre abs pumpa og hver enkelt krets separat mens man luftet slik at man fikk ut luft i ventilblokka til abs også. hvilke kanaler det er husker jeg ikke da det er mange år siden sisst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff får sjekke feilkoder på abs i morgen og prøve..... veeeeeldig lav pedal nå men bremser såvidt. Må jo skje noe rett før treff selvf... håpløst dette:( kan virke som den ene kretsen er blokkert kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var selvfølgelig Bremsemasteren som er defekt, og delen ikke på lager:( Da røyk våler for meg i år også desverre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da! kjipt det da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, skikkelig nedtur... Hadde de rukket sjekke tidligere på dagen så hadde bilen vært klar nå. Men må nesten være fornøyd med at de i det hele tatt fikk sett på det idag. Relativt fullbooket rundtomkring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.