Tiptronic kasse går i nødmodus ??

Anbefalte innlegg

Hei

Har den siste tiden, (merkelig nok etter at jeg skiftet register/vannpumpe etc.) hatt problemer med at girkassa- type DEY, på min A8, 1999 mod går i nødmodus ETTER at abs/esp lys i dashbord kommer på. : klø : Har derfor en mistanke om at dette er en elektrisk feil..? Det er høyst uregelmessig når abs/esp lysene kommer på, det kan skje etter 5 km, 25 km eller mer. MEN, noe etter dette går kassa i nødmodus, ofte med et ubehagelig "bump" i bilen. Den resettes etter at tenninga slås av og bilen startes på nytt, og fungerer da utmerket til neste gang... Noen som har opplevd liknende??

Veldig takknemlig for svar!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

les ut feillager.. med vag com eller noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har den siste tiden, (merkelig nok etter at jeg skiftet register/vannpumpe etc.) hatt problemer med at girkassa- type DEY, på min A8, 1999 mod går i nødmodus ETTER at abs/esp lys i dashbord kommer på. : klø : Har derfor en mistanke om at dette er en elektrisk feil..? Det er høyst uregelmessig når abs/esp lysene kommer på, det kan skje etter 5 km, 25 km eller mer. MEN, noe etter dette går kassa i nødmodus, ofte med et ubehagelig "bump" i bilen. Den resettes etter at tenninga slås av og bilen startes på nytt, og fungerer da utmerket til neste gang... Noen som har opplevd liknende??

Veldig takknemlig for svar!!

Min gikk i nødmodus etter jeg hadde byttet dieselpumpe/register, skjedde i rolig kjøring rundt 25kmt. Dette skyldtes at de som hadde timet pumpen etter bytte hadde vært unøyaktig og dette resulterte i ett hav av feilmeldinger, startet med massemåler i pumpa og forplantet seg til girkasse og defekt enhet da pumpa gav feil verdier...Etter pumpen ble timet nøyaktig så ble alt bra igjen...

Abs enhet gir neppe noen signaler til kassen og jeg tenker du er plaget med samme som meg, nemlig den vanlige loddinga som går på disse bilene og som resulterer i at abs lampa kommer og går......det er en lodding i ventilrecket/kretskortet til ventilene i abs enheten som pleier ryke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!!

Akkurat, så det kan være timingen på dieselpumpa... jeg har byttet registeret selv og tok sjansen på at det ikke var nødvendig med timing av pumpa så lenge merkingen var lik etter at den nye reimen var installert. Bra tips det med loddingen og! Skal sjekke videre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

les ut feillager.. med vag com eller noe

Ja, sliter litt med å få lest av.. finner ingen feilkoder, men tror det er problemer med connection. Takker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.