#1 Skrevet Juni 5, 2009 Mener å huske at 7A kunne brukes på rs2, men er det noen som kan bekrefte dette? Skulle hatt meg et sett og da hadde det vært greit å vite om man har noen alternativer når man skal lete. Er snakk om de foran=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2009 (endret) Mener å huske at 7A kunne brukes på rs2, men er det noen som kan bekrefte dette? Skulle hatt meg et sett og da hadde det vært greit å vite om man har noen alternativer når man skal lete. Er snakk om de foran=) 7A har 100 mm indre ledd, og ®S2 108 mm indre ledd. Ytre ledd passer i samme hjulagerhus (den store typen, 82 mm hjullager), men det er noe forskjell i drivakselmansjetter så drivleddene er ikke helt like. Sikkert pga forskjell på de indre. Hvis du har ei kasse hvor flensene kan byttes (og du har 100 mm flenser) skal vel dette gå greit å bruke 7A aksler. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2009 7A har 100 mm indre ledd, og RS2 108 mm indre ledd. Ytre ledd passer i samme hjulagerhus (den store typen, 82 mm hjullager), men det er noe forskjell i drivakselmansjetter så drivleddene er ikke helt like. Sikkert pga forskjell på de indre. Hvis du har ei kasse hvor flensene kan byttes (og du har 100 mm flenser) skal vel dette gå greit å bruke 7A aksler. mvh Vegard Nå har jeg en 5trinns kasse fra s2 på bilen, og rs2 nav/hjullagerhus osv. Hadde håpet dette var litt mere bolt on, men shit happens. Har vel 1stk 7a drivaksling jeg kan sette sammen for å se om det passer overens med S2 kassa, noe jeg vil tro det skal gjøre. Men takker for svar, er vel bare og handle fullt opp av begge typene å forske litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2009 (endret) Nå har jeg en 5trinns kasse fra s2 på bilen, og rs2 nav/hjullagerhus osv. Hadde håpet dette var litt mere bolt on, men shit happens. Har vel 1stk 7a drivaksling jeg kan sette sammen for å se om det passer overens med S2 kassa, noe jeg vil tro det skal gjøre. Men takker for svar, er vel bare og handle fullt opp av begge typene å forske litt. 7A, S2 og Rs2 bruker alle de store ytre leddene og 82 mm hjullager. S2 og RS2 har 108 mm indre ledd (jeg var litt uklar her). 99% sikker på at 7A indre ledd bare er 100 mm. Jeg bruker original 80q 5-trinns 01A kasse (100 mm flens), 7A drivaksler og S2 hjulagerhus på min bil. OT: Bak er det vel akkurat det samme. ®S2 B4 (sedan, avant) har 108 mm indre ledd og stor type ytre ledd. S2 Coupe har 108mm indre ledd, men små ytre ledd. Ikke enkelt å forstå hvorfor de har brukt så mye forskjellig. Hvorfor ikke bruke de "store" delene på alle modeller...det kan jo ikke være så mye å spare i vekt og pris på disse delene... mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 7, 2009 7A, S2 og Rs2 bruker alle de store ytre leddene og 82 mm hjullager. S2 og RS2 har 108 mm indre ledd (jeg var litt uklar her). 99% sikker på at 7A indre ledd bare er 100 mm. Jeg bruker original 80q 5-trinns 01A kasse (100 mm flens), 7A drivaksler og S2 hjulagerhus på min bil. OT: Bak er det vel akkurat det samme. ®S2 B4 (sedan og avant) har 108 mm indre ledd og stor type ytre ledd. Viktig å huske at S2 Coupe bare bruker de 100 mm indre ledd og små ytre. Ikke enkelt å forstå hvorfor de har brukt så mye forskjellig. Hvorfor ikke bruke de "store" delene på alle modeller...det kan jo ikke være så mye å spare i vekt og pris på disse delene... mvh Vegard Så S2 coupe har 108mm indre ledd foran og 100mm bak? Eller er alle 100mm? OM noen som leser denne tråden har drivakslinger foran fra S2/RS2 Sedan eller avant, ikke nøl med å send meg en PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2009 Så S2 coupe har 108mm indre ledd foran og 100mm bak? Eller er alle 100mm? Det gikk litt fort her, og det kom en liten feil. S2 Coupe har 108 mm indre ledd forran og bak den også. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...