#1 Skrevet Juni 5, 2009 Hei Har montert coilovers som ikke er superstive(supersport). Har justert ned 1cm foran og i litt kraftige dumper så subber det i innerskjermen foran. Hvordan har folk fikset dette? Fjernet innerskjermen og tektylbehandler? varmer opp og reshaper innerskjermen? Fjerner innerskjerm og valser kanten? Skal montere 19" straks og da skal bilen litt lavere, så trenger hjelp fra folk med erfaringer! Thanks!! Mvh Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2009 Valse kanten, brette den på opp på innsiden hvis du kan og kjøre pent over dumper! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2009 Men hva med innerskjermen? den buler inn mot dekket, vekk fra skjermen... kjører uten innerskjerm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2009 ingen som har no forslag? Noen som vet hva moment som skal være i skruene rundt om på skrudde felger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2009 vis du ikke alerede har kjøpt dekk så kjøp 215 35 19 eller 225 35 ikke 235 dette vil subbe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2009 har kjøpt 225/35 :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2009 har kjøpt 225/35 :-) Bra: ja : det bør funke så lenge ET på felgene er mellom 35 og 38. høyere ET vil komme i konflikt med fjærbein foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2009 Enten har du feil ET på felgene dine ellers har du for brede dekk. Men du er inne på svaret selv oppi her. Valse kanten din og reforme innerskjermen er hvertfall det jeg har gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2009 jeg har problem med at fjørbeinet tar i dekka mine,så jeg får ikke senket så mye som jeg faktisk har lyst..problemet blir løst med smalere dekk..jeg skal gå for 215/35 nå:)har 225/35 foran nå,og det funker ikke:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 8, 2009 Jeg har samme problem, dog bare på passasjersiden:confused: kjører med 9x19 ET30 pluss 5mm spacer for å gå klar av fjærbeinet... Det jeg ikke skjønner er at jeg kun subber på passasjersiden når jeg svinger (venstresving såklart;)). FK Königsport er montert, bilen er like høy på begge sider og demperne er justert stivest mulig på begge sider... Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 8, 2009 Min subber også bare på passasjersiden, samme gjorde gamle bilen min også.... Vet ikke hvordan vektfordelingen er i motorrommet jeg, men jeg vil tro svaret kanskje ligger der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 8, 2009 Min subber også bare på passasjersiden, samme gjorde gamle bilen min også....Vet ikke hvordan vektfordelingen er i motorrommet jeg, men jeg vil tro svaret kanskje ligger der? Et godt spørsmål! Men en skulle da tro at en slik vektfordeling burde være 50/50 med tanke på kjøreegenskaper? Mulig det er tatt høyde for at det kun sitter 1 i bilen, altså føreren, og at denne personen veier opp for en skjev fordeling i motorrom? Det skal mer til for å subbe når jeg sitter alene i bilen (logisk nok:)), men jeg subber fremdeles lettere på passasjersiden selv om jeg er alene i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 8, 2009 Min subber også bare på passasjersiden, samme gjorde gamle bilen min også....Vet ikke hvordan vektfordelingen er i motorrommet jeg, men jeg vil tro svaret kanskje ligger der? Problemet ligger sannsynligvis i litt asymmetrisk/skjev forstilling pga enten manglende forstillingskontroll eller toleranser fra fabrikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 8, 2009 Problemet ligger sannsynligvis i litt asymmetrisk/skjev forstilling pga enten manglende forstillingskontroll eller toleranser fra fabrikk. Er camber justerbar da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 9, 2009 Er camber justerbar da? Mener å ha hørt at camber er justerbar fremme(?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 9, 2009 Mener å ha hørt at camber er justerbar fremme(?) Med tanke på hvordan fjærbeinet er festet oppe så tror jeg ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 9, 2009 Med tanke på hvordan fjærbeinet er festet oppe så tror jeg ikke det. Ok, da er det nok jeg som roter litt:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 10, 2009 Eller kanskje det er jeg som roter, sånn at det faktisk går an å justere... Det hadde vært fett!! Vel, mine 19*8,5 med 30 innpress går heilt fint, men stikker litt utenfor foran. Har ikke senket den noe lavt akkurat, men går klar av fjørbein ihvertfall. Men tror det kommer til å subbe mye i innerskjermene foran hvis jeg senker noe mer. Supersport coilovers er for myke for å senke mye... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 10, 2009 Eller kanskje det er jeg som roter, sånn at det faktisk går an å justere... Det hadde vært fett!! Vel, mine 19*8,5 med 30 innpress går heilt fint, men stikker litt utenfor foran. Har ikke senket den noe lavt akkurat, men går klar av fjørbein ihvertfall. Men tror det kommer til å subbe mye i innerskjermene foran hvis jeg senker noe mer. Supersport coilovers er for myke for å senke mye... Det eneste som stikker litt utenfor fremme hos meg er felgkanten, og det med 9x19 ET30 og 5mm spacer, dog har jeg noe bredere skjermer enn deg. Men så "lav" som du ser bilen min på bildene i tråden min, så funker det ikke å kjøre litt aktivt på veiene her i Norge en gang, det subber som F... så nå er den høyere... Jeg liker å bruke bilen til det den er god for i svingene, hehe:) Det er nesten så jeg gleder meg til å hive på vinterhjula som er en del mindre, samt sitter lenger inn under hjulbuen, da blir det lavt og null subbing:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 10, 2009 Er ikke mye ujevnheter i veibanen som skal til for at det subber nei. Kun felgkanten som stikker utenfor foran hos meg også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 16, 2009 Mener å ha hørt at camber er justerbar fremme(?) Du justerer camber foran ved hjelp av de tre bolter som sitter ytterst på bære armen. Maks camber du kan oppnå er -1.3 grader. HVIS altså traversen din sitter 100% på midten. Jeg har ET30 på 8.5" med 225/40-18 senket 25mm (S3)...felgkant er 2-3mm innenfor skjermkanten og det subber ikke. Uansett hvor mye dumper eller aktiv kjøring jeg utsetter bilen for... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 16, 2009 Hey! Kult! De som sitter på undersiden? Løsner og flytter de inn? Blir det ikke veldig unøyaktig? Man lærer noe nytt hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 16, 2009 Hey! Kult! De som sitter på undersiden? Løsner og flytter de inn? Blir det ikke veldig unøyaktig? Man lærer noe nytt hele tiden. Ja de på undersiden ja, du bare sier til mekanikeren som tar 4 hjuls kontrollen hvilken camber du vil ha så blir det nøyaktig vettu... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 16, 2009 Ikke sikkert det er likt på A3/Golf4/Leon som på S3 da det er forskjellig opphengskule. Jeg har ikke sjekka men det er andre modeller i VAG sortimentet der kun "toppbilene" med samme understell har justerbare endeledd. Uansett så blir du ikke kvitt subbing med å justere nede, må justere inn toppen av fjørbeinet skal det hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 17, 2009 Ikke sikkert det er likt på A3/Golf4/Leon som på S3 da det er forskjellig opphengskule. Jeg har ikke sjekka men det er andre modeller i VAG sortimentet der kun "toppbilene" med samme understell har justerbare endeledd. Uansett så blir du ikke kvitt subbing med å justere nede, må justere inn toppen av fjørbeinet skal det hjelpe. Du har ett poeng der Petter. Jeg tipper at disse modeller har mulighet for å justere camber foran: TTQ, R32, Leon Cupra R og S3. Ellers er det jo bare å se etter under bilen, man ser jo tydelig om det er justering eller ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...