Trenger hjelp: Subber foran(coilovers og 19")

Anbefalte innlegg

Du justerer camber foran ved hjelp av de tre bolter som sitter ytterst på bære armen. Maks camber du kan oppnå er -1.3 grader. HVIS altså traversen din sitter 100% på midten.

Jeg har ET30 på 8.5" med 225/40-18 senket 25mm (S3)...felgkant er 2-3mm innenfor skjermkanten og det subber ikke. Uansett hvor mye dumper eller aktiv kjøring jeg utsetter bilen for...

Takk for info:) Da må jeg prøve det!

Ikke sikkert det er likt på A3/Golf4/Leon som på S3 da det er forskjellig opphengskule. Jeg har ikke sjekka men det er andre modeller i VAG sortimentet der kun "toppbilene" med samme understell har justerbare endeledd. Uansett så blir du ikke kvitt subbing med å justere nede, må justere inn toppen av fjørbeinet skal det hjelpe.

Du får veilede meg med å kjøpe de dingsene du kjøpte og få det monter og justert, om du vil? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får veilede meg med å kjøpe de dingsene du kjøpte og få det monter og justert, om du vil? :)

Kein Problem : smil :

Så fort delene kommer i posten blir golfen forsøkskanin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kein Problem : smil :

Så fort delene kommer i posten blir golfen forsøkskanin

Sweet:D Si ifra så kan jeg være moralsk støtte og verktøypasser når du monterer det på:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man kjøpe nedre bærearm(bærebru?) og barekule fra S3 og sette på A3 sånn at man får justerbar camber foran? samme innfesting på A3 og S3?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man kjøpe nedre bærearm(bærebru?) og barekule fra S3 og sette på A3 sånn at man får justerbar camber foran? samme innfesting på A3 og S3?

Sjekket opp dette tidligere og mener å huske at du må bytte hele navet i tillegg med hjullager og hele sulamitten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe annet å fikse først... da jeg tok 4hjuls kontroll på bilen min, fant jeg ut at det er nesten 2cm forskjell i caster!! høyrehjulet er ca 1,5-2cm nærmere skjermen i bakkant(altså lenger bak) enn venstre foran. Lurer på hvorfor... Noen som har en teori? Har ikke tittet under der enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg satt på 8.5x19" ET35 og med endel senk, så begynte min å subbe litt foran også, men mest på passersjersiden foran.

Etter det jeg kan se er det litt forskjell på innerskjermene foran. Har subbet litt i stålet på passasjersiden, er det mulig å bare "banke" inn litt der det tar borti? Er bare ett veldig lite område som tar borti :D

Edit: tar borti inn mot motor rommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe annet å fikse først... da jeg tok 4hjuls kontroll på bilen min, fant jeg ut at det er nesten 2cm forskjell i caster!! høyrehjulet er ca 1,5-2cm nærmere skjermen i bakkant(altså lenger bak) enn venstre foran. Lurer på hvorfor... Noen som har en teori? Har ikke tittet under der enda.

Kan være så enkelt som at du har fått deg en smell som har endret casteren. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg satt på 8.5x19" ET35 og med endel senk, så begynte min å subbe litt foran også, men mest på passersjersiden foran.

Etter det jeg kan se er det litt forskjell på innerskjermene foran. Har subbet litt i stålet på passasjersiden, er det mulig å bare "banke" inn litt der det tar borti? Er bare ett veldig lite område som tar borti :D

Edit: tar borti inn mot motor rommet.

Jada, du kan fint banke inn hjulbuen litt der innerst mot motorommet. Men du bør spraye på litt tectyl eller noe lignende der etterpå, for du fjerner nok litt av det som allerede ligger der når du banker den inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så enkelt som at du har fått deg en smell som har endret casteren. :)

Jeg har aldri hatt en så stor smell, men kan jo ha skjedd før meg. Men ser ikke hvor skjevheten sitter, altså ingen synlige spor, bulker, knekker eller skjevheter... Hvordan finne ut hvor denne skjevheten sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.