#1 Skrevet Juni 5, 2009 Hei! Hjelp.. Før jeg ødelegger noe. Jeg skal demontere Ramme rundt Spiller/Klima i midtkonsoll/dash på en Passat 2001 (3BG?) Highline 4Motion. - Jeg har tatt ut spiller - Jeg har tatt ut klimakontroll - Jeg har plukket av deksel i senterkonsoll foran/rundt girspake og fjernet 2 skruer i nedkant av rammen - Jeg har fjernet 3 Torx skruer som står inne i spillerhuset, 2 i forkant over, en lengre bak i senter oppe. Det er altså denne metallrammen jeg vil ha av og ut, for lakkering. Men den sitter enda blegg. Jeg har funnet et utall DIY guider for modding til 2DIN, for montering av NAVI/MFD.. Men jeg klarer altså ikke finne hvorfor det stagnerer hos meg nå. Må jeg demontere plastdeksel/list som går mellom ratt og hanskerom for så å fjerne skruer i sidene? Er deksel klipset fast? Ar det bare å bruke makt nå? Jeg er heterofil.. Men jeg kommer simpelten til å ELSKE den som kan gi meg svaret på dette nå, uansett kjønn, før jeg med overmot raserer interiøret. Takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2009 Tror også det sitter to skruer inni "oppbevaringsrommet" rett over klimakontrollen.. Du må ta ut det "gummiopplegget" som er inni der, og så er det skjult to skruer bak der også mener jeg på.... Er ikkje 100% sikker, men mener der var noe der...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2009 (endret) Men om du har original 2-din så er det vel ikkje slik nei..... Og klimaen sitter vel øverst uten dobbel din, så da mente jeg oppbevaringsrommet nederst..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2009 Takk for input Jeg fikk av ramma. I korthet var dette påkrevd for min Highline 2001 med 2Din MFD og aut-klima: 1: Skaff/lån 2-4 stk "nøkler" for å ta ut spiller. 2: Skru ut 4 stk skruer rundt klima kontroll 3: I overkant av MFD, fremkant, står 2 (eller 3?) skrurer som må ut. 4: Fjern motstykkene til skruene som er klipset over hullene i metall ramme og plastramme der hvor klima kontroll stod 5: Begynn å masser ut metallrammen.. Forsiktig myke napp 6: Trykk forsiktig ut EN og EN av knappene for ESP, Varsel, Setevarm.. Koble av EN og EN kabelkontakt.. Det er ingen festeklips for kabelkontakene, masser de forsiktig av. Det går ikke ant å sette disse på feil vei. Monter de på umiddelbart for å slippe mulige forvekslinger av kontakter. Jeg har lagt ved noen bilder for de av dere som er litt som meg, liker å vite mest mulig før man ødelegger Må bare beklage kvaliteten på bildene.. men Det viser skruefestene i overkant av rammen som er de som er "gjemt". Og hvordan man deler disse koplingene til de ulike bryterne,jeg prøvde alle 3 måter man kan dele disse feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...