#1 Skrevet Juni 5, 2009 Hei! Fikk montert senkesett på verksted, og noe av det første jeg sjekket når jeg fikk igjen bilen var om hjulene tok borti noen plass ved å prøve full sving osv. Det gikk helt fint, ingen ulyder eller noe. Men så dagen etterpå tok samme verksted hjulstillingskontroll, og når jeg nå har fått igjen bilen etter det, kommer det en stygg dunkelyd ved full sving både til høyre og venstre. Dette har altså skjedd etter de har tatt hjulstillingskontrollen. Noen som har peiling på hva det kan være? Det er en ganske kraftig lyd som kommer, kjenner svak vibrasjon i ratt og pedaler når det dunker. Og så en ting til; Nå i ettertid har jeg merka at når det subber, skjer det alltid kun på venstre side bak. Jekket opp og sjekket, og da målte jeg ca. 1,2 cm lavere på venstre side enn på høyre. Dette har jeg snakket med verkstedet om, og fått klarhet i. Mekanikeren jeg snakket med prøvde seg forøvrig på denne: "Det er vanlig at sånne billigsett som du har kjøpt (FK silverline) siger litt etter en stund". Dummeste jeg har hørt, den har vært sånn fra dag ÈN, og at han prøver å legge skylda på at JEG har kjøpt "billigsett" istedenfor sannheten som er at de har stilt det inn over 1 cm skeivt når de monterte, er jo helt på trynet. Siger ikke SÅ mye på noen timer, og ihvertfall ikke bare på en av sidene. Men det jeg lurer på er hvor nøyaktig hjulstillingskontrollen kan ha vært når de har tatt den med over 1 cm forskjell på bakhjulene? Påvirker dette kontrollen i det hele tatt? Mvh Tom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2009 Skal jo ikke være stilt forskjellig i høyde uansett, og siger ikke mye på noen timer nei. Vil nok ikke merke så mye til det før etter noen uker. Hvilken bil gjelder det? Still det ordentlig selv, og gi han fingern Er ikke vanskelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2009 forskjellig høyde påvirker vinklene ja.. så om du retter opp høyde så burde du har ny for/bakstillings kontroll. Å nei det siger ikke så mye og så fort uansett merke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2009 (endret) Skal jo ikke være stilt forskjellig i høyde uansett, og siger ikke mye på noen timer nei. Vil nok ikke merke så mye til det før etter noen uker. Hvilken bil gjelder det? Still det ordentlig selv, og gi han fingern Er ikke vanskelig. Gjelder en '04 A3 8P.(signatur) Ja, skal stille høyden opp igjen selv, syns bare det var GANSKE frekt når han nevnte flere ganger i en setning at "sånn er det ofte med billige sett", når det er helt tydelig at de har justert det skeivt selv! FK er ikke det dyreste, men heller ikke akkurat lavest på rangstigen. forskjellig høyde påvirker vinklene ja.. så om du retter opp høyde så burde du har ny for/bakstillings kontroll. Å nei det siger ikke så mye og så fort uansett merke. Var det jeg fryktet ja. Nå kjører jeg på vinterhjul enda da, sliter med valg av sommerfelg. Så når jeg får på nye og større/bredere hjul, må jeg ha det enda litt mer opp uansett. Så vet ikke om jeg bare skal kjøre med det sånn noen uker til, også stille det skikkelig igjen når nye felger er på. Var kanskje dumt av meg å ta kontrollen med vinterhjula på Er det forresten skadelig på noen måte å kjøre "siræva" på ene siden ? Har gjort det noen uker nå, uten dekkslitasje eller noe annet som jeg har merket. EDIT: Hvordan stiller man forresten høyden når justeringsmutteren ligger nedi denne "skåla" her? ; Mye som må demonteres? Trodde det skulle være like lett å justere som fremme jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2009 De er FK sin patent... Skikkelig kålete spør du meg.. så og si alle andre så sitter justeringa oppe bak på denne type bil.. letteste er vel å løsne bærebrua i ytterkant og slippe den ned med en jekk under, for så å justere med helt avlastet fjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2009 Akkurat samme senkesett som på min bil og samme bil Må løsne bærebrua, er ganske greit om du har en løftebukk og bruke. Har du senket din mye bak? Min er nesten justert helt øverst, hvis jeg justerer ned bak så subber det med engang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2009 Akkurat samme senkesett som på min bil og samme bil Må løsne bærebrua, er ganske greit om du har en løftebukk og bruke. Har du senket din mye bak? Min er nesten justert helt øverst, hvis jeg justerer ned bak så subber det med engang Justerte bak nå for 2 dager siden, ingen problem det:) Nesten så jeg angrer på at jeg hadde bilen på verksted for å montere settet, var jo UTROLIG mye enklere enn jeg hadde trodd. 2 bolter, så var fjøra ute og demperen halvveis løs. Menmen, gjort er gjort. Jeg hadde som sagt tidligere i tråden problemer med subbing på venstre side bak, siden den var stilt over 1 cm lavere enn høyre. Nå subber jeg ikke om jeg prøver engang, selv om jeg har det så lavt at dekkene forsvinner "bakom" hjulbuen. Men så kjører jeg på 7.5" brede felger med ET56 da, så har mye å gå på enda. Bredde og ET på felgene du subber med? Når jeg får på sommerfelger som trolig blir 8.5" brede med ET45, kan jeg selvfølgelig ikke ha det så lavt lenger. Du kan også fjerne en torx skrue som sitter rett inn forbi kanten av hjulbuen(en av mange som holder bakfangeren på plass), det var denne jeg subba borti før jeg justerte mitt. Hvis du kjenner med hånda, så merker du hvilken skrue som stikker mye ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2009 Jeg kjører på 8x18 ET45 med 225/40-18, men jeg subber ikke før jeg har 2-3 folk baki om jeg senker den mye. For å ungå subbing med folk baki så er den justert nesten til max høyde bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...