servotrykk-bombe-varsellampe.

Anbefalte innlegg

Hallo. Har en s2 3b. Lite problem , og det er sikkert mange som har vært borti dette men...

 

8-12 pump på bremse pedal mens motor går = VARSEL LAMPEN (!) LYSER. VENTER LITT , LAMPEN SLUKKER,

NY SERVOPUMPE, NY TRYKK BRYTER TIL HYDRAULIKK SYSTEM (sitter på bremse pumpa) ,

TRYKK ER 145 BAR,(OK ) Tror trykket øker for sakte etter å ha pumpet på pedalen( koblet til manometer!)

INGEN LEKKASJER ,

BOMBE GASS OK !35 TRÅKK PÅ PEDAL FØR DEN BLIR HARD.

TRYKKET TIL BREMSEPUMPE FRA BOMBA ER KONSTANT , INGEN LEKKASJER I BOMBEN.! 145 BAR uten trykkfall på 2 DØGN på tryKkbryter på bremsekraftforst. !

HVOR ER PROBLEMET ??

Noen som kan hjelpe meg?

 

mvh.Roar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker men, har ikke S2/coupe en føler fra bremseklossene som gir varsellyset (!) ved nedslitte klosser.

Men det er kanskje litt merkelig siden varsellyset kommer når du pumper bremse pedalen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nye klosser ...sjekket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere meninger?

har sjekket veske nivå på begge beholdere, nappa av kontaktene og vet at det er den som sitter på pumpa som gir signal... men hvorfor? prøve å ta ut silen i bomba en dag .....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har drenert hele systemet , ny bremsekraftforsterker nå, ny mineral olje men ikke noe forskjell..

 

Noen med s2 som kan sjekke om de får frem en sånn feil , ved å pumpe bremsepedal noen ganger med motor på tomg. ?

 

Hadde vært greit å funnet ut av dette...! Ser ut som trykket kommer for sakte tilbake... hmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dette på audifans.com :

Symptoms of failure

 

If the accumulator has failed completely or is almost completely "dead", quick jabs at the brake pedal will cause the hydraulic pressure for the brake servo to drop (since the feed from the pump is slow) and the BRAKE light in the dash will come on until demand has dropped below what the pump can feed.

 

You will notice that you have to depress the brake pedal much harder than you are used to for the car to decelerate acceptably. In some cases the pump does catch up and you find that now you're pressing the pedal way too hard and the wheels start to lock up big time! Newer cars with ABS will not be as dangerous as the older models in this regard.

 

 

Flere ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo,

Er det noen med hydraulisk bremsesystem som kunne prøvd å pumpe bremse pedalen sin på tomgang og telle hvor mange tråkk det tar før den berømte varsel lampa kommer..

Hadde kanskje vært nyttig for flere å vite hva som egentlig er normalt og gjennomsnittet ang.

disse bremse akkumulatorene/ servopumpene ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.