Vindusheis på A6 2003 mod virker ikke?

Anbefalte innlegg

Holder på med en Audi A6 2003 mod der vindusheisen ikke virker.Motoren går men vinduet står stillt.Det går ann å dra vinduet opp og ned med hendene. Har hørt om noen klips som kan ryke på disse.Kan det vere årsaken her? Eller er det noe annet? Det skjedde mens det var kaldt ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 muligheter, wireføring som har ryki/ føringshjul som er deffekte til wire.. Eller selve holde brakettene til ruta som brekker slik at wiren ikke har noe feste på de. ta av dørtrekket så ser du fort hvem av de det er:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Vet du hvor mye det koster for deler dersom vaier har røket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke dette en typisk feil på pre-faceliften, uten at det er noe som har røket?

Erfarte dette på en 98 modell, og mener det da var noe med fukt + lister = feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brakettene som holder vinduet og forbinder det til wiren var det som var utbredt på disse. kom ny type til de med stål fosterkede braketter:) ikke sett noen som ikke dette har vært årsaken til dette på enda eller at wiren har hoppet av/ røket.. så lenge motoren går. om en av de ryker så har vinduet en tendens til å kile seg fast i listene da det blir dratt ned / heist opp skeivt. :) Koster nesten ingenting om du gjør det selv om det er brakettene. om wire er røket så må du ha hele vindus heis mekanismen minus motor. husker ikke helt prisen. en kommer nok langt under 1000kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, det jeg/vi erfarte var at rutene på fremdørene stoppet, og fungerte helt fint igjen etter litt varme/tørke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok:) ikke fått inn noen biler med det problemet som jeg kan huske. men ja de stopper fortere om lista er våt, men da på de jeg har hatt innepå jobben i forbindelse med delvis eller helt ødelagt holde brakett:) sikkert unntak på det også som alt annet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil A6 2002 mod hadde vieren røket pga. rust og jeg kunne trekke vinduet opp og ned med hendene.

bytte komplett vindusheis tror ikke den var så dyr.

gjorde jobben selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min passat 3bg kosta hele dørplata/heisemekanismen 1100,- tror jeg. Var wiren som var delvis røket, dette førte til at vinduet gikk tregt, som igjen førte til at det ble motstand for motoren, den stoppet og kjørte vinduet ned igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vaieren som var røket her. Store deler av vaieren var splintret opp. Holder på å skifte nå men trodde ikke det skulle vere så mye styr. Vinduet er løsnet fra mekanismen og motoren tatt ut. Forstår det slik att de 4 pop naglene må borres bort.Men hvordan får man tatt de 2 nederste.Kommer ikke til der.Må en bare meisle de bort eller må man demontere enda mer av døren (noe det så ut som ikke lot seg gjøre) ?

Edit: Fant denne DIY tråden : http://www.audiworld.com/tech/int45.shtml

Ser ut som det var litt mer styr enn jeg regnet med.

Finnes det en lettere måte? Her var det vel for å kun skifte de klipsene da men blir vel på samme måten uansett når man skifter hele mekanismen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar jo ut hele vindus rammen.. kommer jo til alle lett da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk merke opp hvor skruene sitter i forhold til døra. og hvordan kilene er plasert.. ellers må man justere alt etterpå igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god.Takker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ramma sitter i 4 stk torx skruer tx45 mener jeg det er. så er det bare å løsbe gummi tettningene øverst på hvrt hjørne som går fran vindusramme til selve døra.. bare å vippe ut fra døra. så løftes hele rammen rett opp og ut av døra. husk å løsne ledningsnettet der det er festet langs vindus rammen først:) Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.