1.9tdi problem etter turbo skifte

Anbefalte innlegg

skiftet netopp turbo på min a4 1.9tdi q. men etter dette har eg problemer med ustabilt turbo trykk. ingen feil koder ifl diagnose maskin( ikke vag com)

problemet er att når eg gir gass er der ingen turbo effekt men om eg slipper opp gassen litt og gir gass igjen virker alt som det skal. mildt sagt veldi irriterende!

noen her som kansje vet va som kan gjørest?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt info om motor type hjelper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000mod 1.9tdi 110hk atj motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket om staget som styrer vtg på din turbo ikke sitter fast? få en til å ruse motor opp og ned på turtall mens du lyser ned å ser om staget beveger seg hele veien opp og ned med jevn bevegelse:) Hadde jeg iallefall sjekket først:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg husker feil her nå men er ikke atj en PD motor med 115hk og ikke 110 med pumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke sjekket det staget men turbo er helt ny så da burde vel det fungere som det skal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket vacum slangen som går til vacum klokka på turbo? ikke uvanlig at det slites hull i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den klokka med det staget følger med på turboen så om turbo er splitter ny så skal staget og klokka også vere det.

 

Er forresten litt bort i det lignande av og til sjølv. Og med meg har eg skifta klokka, slanger og n75 ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare enkel måte å se om N75, slanger og slikt er ok.... å se om staget beveger seg eller sitter stille .. har dessuten vært borti vtg mekanisme som henger på nye turboer som kommer rett fra delelageret. derfor jeg sa det var greit å sjekke;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket staget det såg ok ut. alle vacum slanger er og ok. tok opp og renset innsuget og følere i trykkrør for olje. når turbo havarerte så kom det masse olje i trykkrør. men mener eg har fått ut det meste nå. katalysator regner eg med er ok siden bilen går som den skal når eg slipper opp gassen og gir på igjen.

virker som dette blir litt bedre når motor er skikkelig varm..skjer også sjelden i 4-6 gear.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet med min 1.8t.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.