#1 Skrevet Juni 5, 2009 hva skjer når man monterer lamell-platen feil vei??? jeg opplever en slags rasle lyd når bilen går på tomgang og står i fri... kobler jeg clutchen inn, blir den helt fin igjen.. så jeg er usikker på om jeg har satt lamellplaten på feil vei?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2009 hvaslags clutch? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2009 høres mere ut som et gåent utlølserlager..om lamellen er feil vei vil du plages med å få den i gir,om du i hele tatt får den i gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2009 utløserlageret er jo ikke i drift når bilen står med ubetjent clutch hmm litt rart om det skal bråke da, pleier bråke når man betjener clutchen det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2009 utløserlager bråker som oftest når det står uten belastning, når man trykker inn cluchen og det belastes blir det stille så holder en knapp på utløserlageret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2009 hvordan overføring fra pedalen har du da? vaier eller hydrolikk? kan være noe med justeringa som gjør at lageret presser på lamellen...at du har stramma den for mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2009 utløserlager bråker som oftest når det står uten belastning, når man trykker inn cluchen og det belastes blir det stille så holder en knapp på utløserlageret Ok:) forskjellig erfaring der da. Men ble ikke dette byttet ved clutch skiftet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2009 Hydraulisk clutch på C4, så er vel ikke noe justering på den. Da jeg hadde tilsvarende symptom på en non-vag, var det lageret på inngående aksling på kassa som var gåent, men det skjer vel neppe på en Audi 100 2,3, hvis det er den bilen det gjelder. Det Christian sier høres fornuftig ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2009 min har samme symptom, men skal være sånn iflg spec som er lev. av min clutch.. riktig nok annen bil en deg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 5, 2009 kan være naglene eller fjærene som tar inni skruene på svinghjulet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2009 min har samme symptom, men skal være sånn iflg spec som er lev. av min clutch.. riktig nok annen bil en deg.. det er forde du har bytta til enkelmasse svinghjul tenker jeg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 5, 2009 stemmer d ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 6, 2009 jeg har nettopp bytta utløserlagret, for det var det jeg mistenkte først. Det er ikke Audien min, men en renault faktisk.. den har vaier til clutchen.. lyden blir kraftigere hvis jeg slipper clutch-pedalen fort ut, slipper jeg den sakte ut, er lyden svakere... En annen lyd som er deirfra er en slags plystre lyd, høres ut som en illsint turbo, men den forsvinner nesten med en gang etter oppstart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 9, 2009 ingen som vet hva d kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 9, 2009 Lamellplata ble sentrert skikkelig da den ble satt inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 10, 2009 Lamellplata ble sentrert skikkelig da den ble satt inn? lamellplata ble sentrert ja, brukte ikke sentreringsverktøy, lagde et selv. det retter seg jo opp uansett når den blir satt i gir/ ut av gir??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 10, 2009 Lamellplata ble sentrert skikkelig da den ble satt inn? Hvis den ikke er sentrert godt nok får du ikke på girkassa. Har aldri brukt sentreringsverktøy. Øyemål heter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 10, 2009 er nok lageret som er gåent. hadde samme problem selv på min a4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 10, 2009 er nok lageret som er gåent. hadde samme problem selv på min a4 ja, det er vel det enste som er igjen av tenkelige ting..?? lagret til hovedakselen til kassen..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...