#1 Skrevet Juni 5, 2009 Hei Kusina mi var på verkstedet med bilen sin fordu hun har ulyd i gearkassa si og fikk beskjed om at hun burde kjøre rett hjem og parkere fordi den kommer til å ryke snart. (ganske kjipt da vi akkurat har byttet dynamo, klutch og overhalt bremsene rundt hele. dessuten har varmevifta hennes tatt kvelden...) Mine spørsmål er: Er kassa på disse bilene av heller laber kvalitet? Bilen har jo ikke gått spes. langt.. Hva er det evt som ryker? Er det et spes lager eller aksel i kassa som går igjen? Går det evt an å skifte dette selv og hva koster delene? Eller er det bare å kjøpe ferdig overhalt kasse? Brukt fra huggeren er vel ikke noe vits hvis kassa her er svak, da får man vel snart problemet igjen.. Eller tar jeg feil??? Hadde vært fint om noen hadde erfaringer om dette de kunne dele... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2009 er vel revers drev som er dritt om det blir utsatt for vulgær bruk og kronhjul kransen på diffen som kan løsne som er vanligst.. Ikke at det er sååå vanlig egentli. men alt i en kasse kan ryke så litt vanskelig å diagnostisere det over nettet egentli. brukt kasse er vel mest lønnsomt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2009 Betyr det at hun like gjerne kan kjøpe vanlig brukt kasse fra et huggeri? Hvilke biler har kasser som passer? Må jo være flere VAG-biler som bruker samme kassa.... Spiller KM-stand noen særlig rolle, eller er det kjørestil som først og fremst avgjør? Kan man evt se hvordan kassa er behandlet av å se på gearolja? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...