Går det 10" porsche felger på a6? Nå med bilde

Anbefalte innlegg

Ser at mange av felgpakkene har 10" bakfelg men innpress på 32, er det mulig å kjøre det på a6`n? i tilfelle åssen dekk får jeg plass til? Synes turbo cup felger er fine :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok har funnet ut at det går hvis det er tilstrekkelig innpress. 65.

 

Blir kansje disse babyene 8x18 og 10x18 med 50 og 65 i innpress

 

Blir de fine på audien min med senk? Er 7000 en fornuftig pris?

 

"Nye Porsche 996 turbo felger" Anonse tekst

41_-243409773.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

go for it: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser konge ut. Men synes nesten alle porschefelgene av akkurat denne typen er 11" bak.

Jeg synes du skal prøve uansett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil :Da blir det nok handel på meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble de mine, har 4 stykk 225/45 18 liggende, tenkte å ha to av dem framme på 8" brei felg, Går vel bra med 245/45 18 bak på 10" felg eller blir det i overkant stor rulleomkrets? Kansje det subber oxo? har jo mulighet til en god del innpress her, 65 på bakfelgen - adapter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245 40 18 eller 255 35 18 er nok mer rett på denne litt usikker om det er plass til så mye som 255 men: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 toms felg bak går fint på A6 ja.......;) med ET65 så hiver du på 20 mm adapter bak så du får ET45. Går fint som bare det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal gå bra dette her

 

vil ha et bilde av det når du er ferdig ! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D..... go for it nabo :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble de mine, har 4 stykk 225/45 18 liggende, tenkte å ha to av dem framme på 8" brei felg, Går vel bra med 245/45 18 bak på 10" felg eller blir det i overkant stor rulleomkrets? Kansje det subber oxo? har jo mulighet til en god del innpress her, 65 på bakfelgen - adapter

 

Velg 20mm adapter som du tidligere ble rådet til her, så får du 8x18 ET30 og 10x18 ET 45. Håper ikke bakfelgen butter i fjærbenet innover, i såfall må du bruke 25mm adapter istedenfor.

 

Ville ikke brukt dekkdimensjonene du nevner på en A6 C5 da det er ca en tomme for store fordekk og enda verre for store bakdekk. 225/40 foran og 255/35 bak ville jeg valgt hvis 20mm adapter bak går. Med 25mm adapter, kan nok 255 bli litt bredt (bør prøves), og du burde kanskje gå for litt smalere bakdekk som igjen innvirker på fordekkene for å få samme omkrets. 215/40 og 245/35 kanskje? Evt 235/40 rund baut, men det kan nok subbe foran igjen. Men alt dette avhenger av senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velg 20mm adapter som du tidligere ble rådet til her, så får du 8x18 ET30 og 10x18 ET 45. Håper ikke bakfelgen butter i fjærbenet innover, i såfall må du bruke 25mm adapter istedenfor.

 

Ville ikke brukt dekkdimensjonene du nevner på en A6 C5 da det er ca en tomme for store fordekk og enda verre for store bakdekk. 225/40 foran og 255/35 bak ville jeg valgt hvis 20mm adapter bak går. Med 25mm adapter, kan nok 255 bli litt bredt (bør prøves), og du burde kanskje gå for litt smalere bakdekk som igjen innvirker på fordekkene for å få samme omkrets. 215/40 og 245/35 kanskje? Evt 235/40 rund baut, men det kan nok subbe foran igjen. Men alt dette avhenger av senk.

 

Jo jeg vet at framdekkene har litt stor rulleokrets, men de er innenfor 5% og er prøvet på bilen og funket fint.

jeg har lyst til å for 245/40 bak eller 255/40 bak hvis det blir plass. de er oxo innenfor 5%. 255/35 er jo oxo en mulighet, men blir ikke det rart hvis de er liksom mindre enn framdekka

 

Justerbart senkesett er oxo bestilt: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D..... go for it nabo :)

 

dette kan bli tøft dette, bare å vente på delene nå,: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal gå bra dette her

 

vil ha et bilde av det når du er ferdig ! :D

 

Det skal bli,

Legger meg inn i Sommerfelger 2009 tråden. sjekk om ca 10 dager...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 265/35 bak? hvis jeg går for 245 blir det jo litt strekk, å synes ikke det er fint, 255/35 blir for små og 255/40 blir for store: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville strekt ørlitegrann både foran og bak, så du får bilen litt ned. Justerbart må justeres. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble det toyo 245 40 med felg beskyttelse. Blir det rart kan jeg jo trikse litt med adapterplatene. Som forsåvidt ikke var billige de heller nei : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 265/35 bak? hvis jeg går for 245 blir det jo litt strekk, å synes ikke det er fint, 255/35 blir for små og 255/40 blir for store: klø :

 

Jeg tror ikke du kommer unna strekte dekk på 10x18 ET45 hvis du er litt glad i skjermene dine. Rette dekksider på dette er vel 265 ja, men jeg tror det kan subbe. Ville i hvertfall testet tilsvarende hjul (f.eks 8,5x18 ET30 med 225 dekk og 5mm spacer, og 225 med ET25 bygger like mye ut som 265 ET45) før jeg handlet dekk.

 

225/45 foran må ikke kombineres med 265/35, så hvis du skal bruke dette fordekket, så ville jeg satset på 255/40 bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke du kommer unna strekte dekk på 10x18 ET45 hvis du er litt glad i skjermene dine. Rette dekksider på dette er vel 265 ja, men jeg tror det kan subbe. Ville i hvertfall testet tilsvarende hjul (f.eks 8,5x18 ET30 med 225 dekk og 5mm spacer, og 225 med ET25 bygger like mye ut som 265 ET45) før jeg handlet dekk.

 

225/45 foran må ikke kombineres med 265/35, så hvis du skal bruke dette fordekket, så ville jeg satset på 255/40 bak.

 

Vanskelig dette ja, men nå er det 245/40 på vei, Tror ikke det blir så hakkandes gale. Kan sikkert venne meg på litt strekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha :Leverte inn dekkene til en dekksjappe, Dette kunne de ikke gå god for nei. Ble strekk mente de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fikk ikke montert dekka på hjula?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo da tror det. det var vagsjappa lokalt som egentlig skulle legge om men så fikk de problemer med 10" felg. de leverte det til noen andre osv.osv. Det skulle vist gjøre det, de måtte bare fraskrive seg litt ansvar.

På vagsjappa mente kundebehandleren at 265 var best til 10" og 245 framme på 8.5" Det kan bli trangt samt en del sporing

 

Men hva gjør jeg for å få disse hjula inn i vognkortet? Kansje vise bilen med noen andre felger med 245 hele veien? Hvis jeg får inn alternativ dekk dimm. 245/40/18 så kikker de kansje ikke så mye hvis jeg kommer med 225 framme og 245 bak ved en eventuell kontroll.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal gå bra dette her

 

vil ha et bilde av det når du er ferdig ! :D

 

 

Har laget prosjekt tråd da, div bilder er lagt inn, Ble no tull med levering av adaptere så de må returneres til tyskland før samme adapterne sendes til meg. De er i sverige nå, gidder liksom ikke kjøre å hente dem i stockholm nei.... Var min feil da : bh :

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=159082

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.