#1 Skrevet Juni 6, 2009 Har blitt tilbudt en 2000mod a6 1.8t som jeg må bytte motor på. Lurte på om noen visste motor koden og om noen andre motorer passer rett i? Og hvor mye må en regne med å gi for en 1.8t motor som ikke har gått rundt jorda? MVH richard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2009 Er vel kanskje AEB der som på a4. Dette kan du lett sjekke om du har skiltnummeret på bilen. Ikke gått rundt jorda, med andre ord vil du ha en som har gått under 40000? Jeg betalte 10 med alt, den hadde gått 160000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2009 Er den tysk importert kan det med stor sannsynlighet være ANB. Hvorfor de er levert med den motoren i tyskland, men ikke her er uvisst for min del. Tror den er svært lik APU. Men uansett så kan du nok bruke de fleste 1,8t motorene. Kan hende du bare må bruke noen av de "påskrudde" komponentene fra eksisterende motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2009 Min (ny i norge) A6 har APU i alle fall. Men med skiltnummer kan då inn på mekonomen.no og få ut motorkode. Tror ikke noen av 1.8t'ene i A6 er noe spesielt vanskelig/dyr å få tak i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 7, 2009 ligger rundt 10000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 7, 2009 (endret) takk for alle svar. ser på mekonomen sin side at motorkoden skal være AWT og at det ikke skal være importbil. den motoren har jeg ikke vært borti før,kanskje noe nbs har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 7, 2009 min 2000 modell (tysk) har AWT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 7, 2009 Er nok forskjellig ja, min har ANB, motor skrudd ut og det står både ANB på motor og på topp. Men på mekonomen sine sider står det faktisk APU. Antagelig noe med at ANB ikke er levert til Norge og at ANB ikke er et valg i dems systemer, derfor valgt den mest vanlige motoren:o) Men dere som har AWT, har dere quattro??? bare lurer på om det er forskjell på motorer montert i FWD og quattro på A6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2009 (endret) den jeg lurer på er quattro. men om jeg kjøper en motor med kode feks APU,vil jeg da kunne bruke styreenheten ecu fra AWT motoren som orginalt sto i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 7, 2009 Jeg har AWT og Quattro. Ang dette med styreenheten så trur jeg ikke du kan bruke fra AWT til APU, men det går jo an å prøve Men i værste fall så kan du jo ordne deg hiddensprut?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 8, 2009 Er ikke så dreven på å skru,så jeg tror jeg holder meg unna hiddensprut pluss at det koster jo en hel motor. spørs om jeg ikke må finne meg en AWT motor da selv om markedet blir litt mer snevert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...