Anbefalte innlegg

Skiftet akkurat turbo på min 04 A4 1.8T .. prøvekjørte etter turbobytte og hadde veldig fint drag. Turboen var der raskt. Men etter et 3-4 prøve runder... så mistet bilen draget. Har sjekket slanger og sånn.. og alt virker helt ok. Hører at turboen suger også.. kan det være dumpventil som har tatt dukken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med vagcom også.. ingen feilkoder som dukket opp heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kan det være luftmassemåleren som har tatt dukken?! N75 ventil ?? Har hørt at defekt luftmassemåler ikke alltid gir utslag på diagnose ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å koble fra lmm'en og dra noen drag.. funker den bedre da er det lmm'en som har tatt turen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å koble fra lmm'en og dra noen drag.. funker den bedre da er det lmm'en som har tatt turen..

 

Dette er en litt usikker feilsøkings metode.. for når du gjør dette så ja da får du en fast verdi fra lmm når motor går i nød... men det gjør du samtidig også fra mange andre komponeneter så kan faktisk hende en annen del er deffekt men får en fast verdi når du kobler ut lmm, som da igjen kan få deg til å tro at de er lmm som er deffekt istede for den egentlige komponenten:) Men som oftest så er det lmm om den blir bedre som du sier.. men kan være andre ting også sånn at folk er obs på det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får prøve dette da.. merkelig at turboen bare kutta ut syns jeg. Gikk jo fint noen prøve runder, så var det bare brått kutt liksom. Men.. hvis lmm er gåen, vil ikke bilen gå ujevnt ? Bilen er akkurat som om jeg kjører en vanlig 1.8 uten turbo .. ikke noe fusking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute og koblet fra lmm nå og tok en prøvetur.. merka ikke noe forskjell på bilen jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet også fra n75 ventil.. da gikk den enda litt dårligere ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma problem som jeg har med min 1,8tsq kanskje...? Den har max ladetrykk på 0,3 bar, men den går jevnt og fint...

Venter på nytt gasspjeld da verkstedet mener det er feilen (ligger feilkode på spjeldet)... Dette skjedde en stund etter bilen ble chippet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen feilkoder jeg da. Byttet turbo fordi den gamle antagelig var gåen pga blårøyk etter igangkjøring når bilen hadde gått en stund på tomgang. Så da byttet jeg turbo, men det hjalp ikke. :( Så nå har jeg fortsatt blårøyk etter litt tomgangskjøring, osv en bil som er dau som rakkern :( :( :( Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå jeg, begynner jo å koste detta her..

Så, er det noen som trenger en k03 turbo til 1.8T så er det bare å si ifra, har en ekstra liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bra, Er rimeli fersk i gamet når det gjelder turbobiler så har desverre ingen tips dær;/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.