Bytte hjulnav hjemme i garasjen - hvilket utstyr trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Gjengene på bakre navet mitt på FWD A4 B5 er vekke, så jeg må bytte.

Jeg har et par nye bremseskiver og klosser, og jeg har kjøpt to komplette monteringer med akseltapp, spindel og nav. Det enkleste er å skru av akseltappen på bilen, og bytte hele greien framfor å bytte det over, stemmer?

Hva er det jeg må flytte over i det tilfellet, kun ABS-sensoren? Er det vanskelig mon tro?

Alternativet er å ta av hjulnavet, og da må jeg vel ha dugelig med moment (mer enn håndkraft og muttertrekkere?), må jeg ikke?

Bilen må på veien i morgen, så må finne ut om jeg skal begi meg ut på dette i dag eller ikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forran eller bak og på hvilken bil?

ofte så må man bruke presse for å presse ut det gamle lageret og presse det inn igjen, går ann med andre typer verktøy og, men er vesentrlig lettere og kjappere med presse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaterte førsteposten, glemte jo å skrive det... Sorry!

Ja, jeg har ikke presse da.. så da tenkte jeg at kanskje det var bedre å bytte hele greien!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.