Vindusviskere har sluttet å virke på A3 Sportback

Anbefalte innlegg

Idag oppdaget jeg at vindusviskerne foran og spylervæske pumpa har sluttet å virke på min A3 Sportback. Skulle jo tro at dette er pga en gåen sikring. Men sikringen er like fin. Noen som har hatt samme problemet? Er det en svakhet idette systemet på disse bilene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken sikring har du sett på da? På Golf 5 er det en i motorrommet og en i dashbordet. Når mine stoppet var det den i motorrommet som hadde gått

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først sjekket jeg sikringen for vindusviskerene i dashbordet. Denne var fin også sjekket jeg i motorrommet, alt i orden der også. I ren frustrasjon har jeg også sjekket alle andre sikringer. Ser ikke helt hvor feilen kan ligger altså.. Hmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

varsler bilen for åpent panser? selv nå dette er lukket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, for spylere å pussere virker ikke om panser er oppe på disse eller registrert åpent feil:) derfor jeg lurte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er utrolig mye dette kan være om det over ikeer tilfellet hos deg. alt fra hendel inni bilen, rattelektronikstyreenhet, ledningsnett, pussermotor med styreenhet osv osv.. neste steg uten at det skal være gjetting er vel, systematisk feilsøking med stømskjema og utmåling evetuelt utelukking av feil i forbindelsene mellom div styreenheter osv. ellers blir det bare gjetting egentlig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, for spylere å pussere virker ikke om panser er oppe på disse eller registrert åpent feil:) derfor jeg lurte.

Aha, skjønner! Det kunne jo vært feilen. Takk for de andre tipsene du kom med også! :) Skal ta grundigere feilsøking etterpå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ettermontert xenon kit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det har jeg.. Ikke si at det har tatt knekken på noe elektronikk? : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det har jeg.. Ikke si at det har tatt knekken på noe elektronikk? : eek :

Er en omfattende tråd om dette her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=101525

Blir mer og mer saklig ut over i tråden ...

Veit ingenting 100% sikkert, men hva med magnetfelter rundt uoriginale ballaster? Muligens er en uoriginal xenonballast dårligere skjermet enn en original med tanke på magnetisme/forstyrrelser mot andre styreenheter. Kanskje dette er årsaken til at enkelte styreenheter klikker i vinkel. ( derav forstyrrelser på stereoanlegg som det ligger en egen tråd om her ) Dagens biler opererer jo oftest med can/lin/most-bus signaler som kommunikasjon mellom styreenhetene. Disse signalene skal det såvidt meg bekjent veldig lite til for å forstyrre. KANSKJE det er her sammenhengen er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk samme problemet med min samb a3 etter montering av xenon,styre enheten på pusserne som tok kvelden.

Måtte skifte motor,da ble det greit.

Fikk tips av verkstedet om å sette på parklys før du starter bilen,dette på grunn av å minske spenningen.

Vet ikke om det virker,men er verd å prøve....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk samme problemet med min samb a3 etter montering av xenon,styre enheten på pusserne som tok kvelden.

Måtte skifte motor,da ble det greit.

Fikk tips av verkstedet om å sette på parklys før du starter bilen,dette på grunn av å minske spenningen.

Vet ikke om det virker,men er verd å prøve....

Sitter styre-enheten på motoren? (Siden det hjalp og bytte motor da styreenheten tok kvelden) Hvor mye kostet ny motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dette ikke fungere kan det være lurt å feilsøke litt ved hjelp av scoop, VAS og koblingskjema for å bla.sjekke om LIN-bus signal osv når fram til vindusvikermotor samt sender svar tilbake til rattelektronikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja styreenheten sittero motoren,koster org 3200.-lett å bytte selv.

Ser ut til at mange på denne forumet har samme problem...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja styreenheten sittero motoren,koster org 3200.-lett å bytte selv.

Ser ut til at mange på denne forumet har samme problem...........

Ok. Hvordan tok du av plast-dekslet som sitter over motoren og vindusvisker-armene. Er det noe triks for å få det løs langs kanten på ruta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde med en ny motor idag.. Null respons fra denne og.. Er nok noe annet som har tatt kvelden :( Må vel igang med vag com for å sjekke ut dette her ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt bilen på verksted i dag for å få ordna vindusviskerne.

Ikke overraskende var styringsenheten kaputt. Denne satt visst ikke på motoren som tidligere nevnt i tråden. Den koster 4-5000 og inkludert arbeidstimer vil dette komme på rundt 6000 kroner. Sure penger! Kommer nok til å fjerne xenonkittet nå, tør ikke å riskikere at dette skjer igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sure penger ja. Men på en annen side godt det ikke ødela mer!

Godt du tar bort kit'et så slipper man å spise opp flere styreenheter. Bruk heller xenon match pærer og nøy deg med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med VAG com for å lese av feilkoder, hadde det samme med ettermontert Xenon kit på min A3. Bilen var på møller uten at de skiftet noen ting, resatte noe via VAS sa han på verkstedet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo teste med en egenmekka kabel direkte fra batteri til vindusmotor. om den funker da så er d jo ikke den som e gåen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.