problemer med swirlfjerning, skjoldete resultat

Anbefalte innlegg

min far har prøvd seg på swirlfjerning på egen hånd. noe som resulterte i et bra resultat...helt til det kom mye sol.

 

han har brukt roterende maskin og gul medium pad. produktet var scratch x 2.0 fra meguiars.

 

problemet er at det ser ut som det er swirls etter padden, ser liksom hvor padden har gått, det ser rett å slett skjoldete ut.

 

noen formeninger om hvorfor det blir sånn? og hva kan jeg gjøre for å få det blankt for han?

 

mvh

stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørespor, etter korrigering med grovt produkt.. Må gå over med mildere produkt/pad/teknikk etter "rubbing" og før voks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørespor, etter korrigering med grovt produkt.. Må gå over med mildere produkt/pad/teknikk etter "rubbing" og før voks..

 

har du tips til produkt jeg kan bruke da? helst fra meguiars da jeg får dette ekstremt billig.

 

mvh

stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fineste puten til megs og en polish med lite cut. Så ber du faren din dra over 3-4 pass med 2000 rpm med litt trykk, deretter samme kombinasjon bare med 1000 rpm, 2 pass, ikke noe trykk. Refine heter det. ;)

 

Det dere opplever er kjørespor som Bjørnar sier. Eller hologrammer som det også heter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dere opplever er kjørespor som Bjørnar sier. Eller hologrammer som det også heter.

 

Noe som vel også er helt vanlig hvis man bruker polish med mye cut i/bruker mye kraft under polering.

Så far din ( Stian) har vel ikke gjort så mye galt vil je tro..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar´s #80 eller #82 duger bra til dette. Finishing pad som nevnt.

Begge er mildere enn Scratchx, som faktisk ikke et grovt produkt. -Scratchx 2,0 er en del grovere.

 

Men fiks ei flaske, #80, kan brukes til det meste, og gir flott resultat.

Mulig han må bruke gul megs-pad, om det er snakk om hard lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.