Motorfeste dårlig? Hvordan bytte? A4 B5

Anbefalte innlegg

Når jeg gir gass hopper girspaken framover og bakover, og opplever at bilen rister littegrann på enkelte hastigheter. Mest om jeg gir bånn gass i andregir eller noe sånt. Når jeg trykker ned motoren foran, får jeg litt bevegelse i den, men den virker jo ikke løs i den forstand.. Noen håndfaste sjekker for å finne ut om motorfestet foran er dugendes?

 

Også, er det vanskelig å bytte dette? Jeg har 1.6l ADP motor, den er forholdsvis liten.. Men det er jo fortsatt litt vekt i den da. Hvilke deler er det som slites i motorfestet, det er jo litt forskjellig i den monteringsdelen.

 

På forhånd takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ein bilbukk er dette gjort på 30 min.. ellers legger du deg under bilen med eit brekkjern og prøver og løfte motoren vekk fra motorfestet, men når det er så slitt som du beskriver her så kan du liksogodt skifte alle, når dei får slik belastning så er det ikkje lenge før dei andre tek kvelden og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, men i mitt tilfellet tror jeg det er feste til girkassen som synger på siste verset.

 

Får vibrasjoner i det jeg gir fullgass, spesielt ved akselerasjon fra lave hastigheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke alt om denne bilen enda, ikke hatt den så veldig lenge. siden girkassen forhåpentligvis er boltet greit fast til motoren, så er det jo samme vekten det er snakk om.

 

Et feste høyre bakre side av motoren, et feste venstre bakre side av motor, og et foran til venstre og under radiatoren.

De bakre har stabilisering av motoren høyre/venstre, mens det festet foran har stabilisering i lengden, stemmer?

Så om girspaken min kun rister fram og tilbake er det framre motorfeste som er dødt, mens de andre virker ok?

 

Burde jeg jekket motoren litt for å se om den rikker mye på seg? Hvor mye skal den kunne rikke på seg? Mange spørsmål!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da burde du bytte før du sliter av festene på siden og får bulk i pansret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smart.. Da har vel du et til overs, du som prøvde deg på å bytte ut fronten :P

Men okay, er det kurant å bytte de to andre motorfestene også? Og det er vel ikke så veldig dyre saker, er det?

Er dette en slitedel som jeg ikke bør finne hos skraphandleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp nytt, koster alt etter kor du kjøper det.. alt frå 300kr stk til 1800kr stk.. alle festa er enkle og skifte. Billigast og bestille frå usa eller england

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: oops :Got it! Ebay som gjelder da eller, eller noen som har noen tips? Jeg har 1.6l motor, det er noe uvanlig i resten av verden, *kremt*.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uansett skal motorfester vere dei samme, så vist du bestiller til ein 1,8 turbo så skal det passe so hans i grete.. Ebay er tingen ja, men pass på å sjekk frakta, og so sjekk opp mot engelske e bay sidene.. Engelske pund e lave no:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, ja, de skal jo på de samme stedene, men tenkte de var kortere/lengre/whatever siden motoren fysisk er mindre. Men de er helt like på alle A4 altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! De hadde jo litt av hvert de... :)

Men festet foran, det er litt forskjellige deler der.. men hva er det som pleier å bli dårlig da? Bare den store gummiforingen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker på festet foran, såklart. Vet ikke hva som er standard å bytte, men å bytte hele motorfestet virker kanskje litt overkill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På festet foran bytter du bare støtputen, den gummiforinga.

Festene på hver side byttes ut hele. Bytt alle med en gang.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder sikkert med aa bytte fremste siden du har en 1.6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det har blitt så ille at motor kaster seg fram og tilbake ved aks/de-aks så må det ha vært store påkjenninger på motorfestene på begge sider over lengre tid, som vil føre til at fremre festet ryker igjen om du bare bytter det.

 

Mine 0,02$

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er fra kassen til chassis.

Man får forsterket motorfester og girkasse fester også. Som jeg har fått høre at vil gjøre bilen mye stivere, som igjen vil riste. Men da hjelper det deg ingenting

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.