dysekjøler 10vt, hvor viktig?

Anbefalte innlegg

nok et 10vt spørsmål :o

 

er denne dysekjøleren nødvendig å ha egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på det samme! jeg skal ha hiddensprut på min da men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i hvert fall planer om å la være å montere min... Skal ikke ha den lille radiatoren foran der heller, så vil tro at det kommer nok luftstrøm fra den kanten. Vet ikke, men høres tilnærmet logisk ut:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den gamle 200'en med MC motor så gikk vel aldri vifta under kjøring på landevei. Kun i køkjøring på varme dager at den gikk, så det går vel an å vurdere bruksområdet på bilen opp mot nødvendigheten.

 

Men risikerer man å stå i kø på varme sommerdager så er det fornuftig å tenke litt på hvorfor den er laget slik. Dysene sitter montert ned i et varmt topplokk og det er god varme der nede da det er trangt med eksos, turbo og innsug på samme side. På 20V sitter dysene på motsatt side og ikke så dypt nede i toppen. Det er tilsynelatende dårligere kjøling av toppen enn på 20V som har vannrail. Dysene har ikke elektronisk åpning, dvs de er åpne når det er trykk. Dersom bensinen skulle koke så risikerer man muligens at dysene spruter mer enn de skal.

 

Personlig ville jeg sørget for å ha vifta.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.