#26 Skrevet Juni 13, 2009 Peter - du må få ut bildene du sendte meg - må jo være en av klubbens laveste Passater! Venter på en prosjekttråd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 14, 2009 Ja den ble lavere en forrige bildet antyder. Var bare akkurat slik at orginaljekken kom under. Noe annet var ikke sjans å få under Skal sies at jeg har skrudd den litt mer opp siden... Måtte ta en stripe i byen når den var så lav, hjertet i halsen hver gang jeg så en asfaltkant. Lasse tipset meg om laveste punkt er et IC'rør til 7k. Tok det lungt men var ikke mye som skulle til før bilen skrapte nedi. Artig å se hvor lav den kunne være da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 14, 2009 KULT! Fått på 18"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 15, 2009 berre hyggeli du.. Blei jo bra reultat det der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 15, 2009 Vals vals vals, bytt til 215/35 og skru den ned igjen! Du er nok lavere der enn jeg er selv med 16" ja, har ikke noe godt bilde, men jeg var nok ikke så langt unna i vinter - et par cm opp tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 15, 2009 (endret) En lur ide som jeg fant ut når jeg drev med min er at det kan lønne seg å sleppe av stabstaget på begge sider også, dette hjelper på å få ned tårna det lille ekstra som trengs for å få over feste i bånn. Men var ikke klar over at man kommer til de to 13mm fra toppen, så jeg har tatt de 3 16mm og vridd hele forsiktig ut. Edit: har vært å sett på bilen nå, fant disse to lokka, men kan være litt vanskelig å se de er lakkerte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 15, 2009 Denne tråden burde muligens hatt en litt bedre topic og blitt sticy ? Er jo helt typisk problem. ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 19, 2009 du tar ikke bort fjørspennet før en har ute hele fjørbeinet fra bilen.Sitter en egen mutter på toppen av demperen som man løsner for å dele fjær og demper. denne kommer man ikke til før demper er ute av bilen. Ingen av de skruene jeg har nevnt i det andre innlegget påvirker fjørspennet. Når demper er løs både oppe og nede er den enkel å få ut. vipp den over bærearmen nede og ta den ned/ut. Hele opphenget blir veldig flexibelt når demper er løs, så ingen problem å f.eks trykke nedover på br.skiva til det er nok klaring. Vil ikke akkurat påstå at det var "bare " å vippe demperen over bærearmen, har tatt en pause nå å tenker det må til en lang to tom fire for å presse ned bremseskiva tilstrekkelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 19, 2009 (endret) Vil ikke akkurat påstå at det var "bare " å vippe demperen over bærearmen, har tatt en pause nå å tenker det må til en lang to tom fire for å presse ned bremseskiva tilstrekkelig... Jekka opp begge på begge sider? det hjelper MYE. Jeg skrur bare på bukk, så glemte automatisk å tenke på jekk problematikken:) evt. kan du også løsne lenkarmen til stab.staget i tillegg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 20, 2009 ang bolt på bærearmer,hadde ett jevlig liv og få av mine,men sprayet godt og brukte muttertrekker som jeg kjørte begge veiernoen ganger da løsnet de og kom som et skudd,hadde da varmet,banket,brukt dorr you name it og de løsnet ikke,så muttertrekker er tingen har jeg funnet ut,ang jekk så kjører jeg min opp på en 2 toms 6 plankebit da går jekken så det griner under. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 20, 2009 Jekka opp begge på begge sider? det hjelper MYE. Jeg skrur bare på bukk, så glemte automatisk å tenke på jekk problematikken:)evt. kan du også løsne lenkarmen til stab.staget i tillegg;) Ja det tenkte jeg oxo på, men holder på bak samtidig så hele siden er jekket opp. Må vente litt med å jekke opp andre siden til jeg har fått den ned bak, Gårdsplassen heller litt så jeg er redd den raser avgårde. Holder på med litt forskjellig... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=159082 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 20, 2009 Ja det tenkte jeg oxo på, men holder på bak samtidig så hele siden er jekket opp. Må vente litt med å jekke opp andre siden til jeg har fått den ned bak, Gårdsplassen heller litt så jeg er redd den raser avgårde. Holder på med litt forskjellig... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=159082 Må jekke opp foran begge sider skal du få demperen over bærearma, da går det som en lek egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juni 23, 2009 Går an med å ikke jekke den opp på begge sider. Men betraktig enklere da:-) Jeg hadde begge sider oppe første gang jeg monterte. Gikk som en lek over de nedre armene. Skulle ha de ut igjen for å stramme noen skruer bedre til. Grunnet trang garasje kjørte jeg bilen helt inn til ene siden og jekket kun opp på siden jeg skrudde på. Skjønte ikke bæret da jeg måtte bruke brekkjern for å få det av igjen! Skjønner grunnen nå. Hehe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...