Anbefalte innlegg

Fruen var på verksted i forrige uke og fikk seg nye piggdekk.

 

Hu var på vei hjem fra jobb igår kveld, og tror dere ikke hun mista hele framhjulet.... Hadde merket noen ulyder et par minutter tidligere og 600 meter hjemmefra datt dritten av....

 

Skal ringe til verkstedet nå og spørre om det ikke er normalt å skru fast hjulene skikkelig etter dekkskift!

 

Ja jøss visst kunne jeg ha etterstrammet men det er da rart at det ikke er behov for det når jeg selv har hatt hjula av bilen!

 

Men til spørsmål: Er det noen som har en hel og pen 16" Passat Highline felg liggende?

 

 

Jan D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det noen skader på bilen ellers?

 

Burde ikke verkstedet ordne opp i dette med ny felg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med Passat Highline-felg da? Bilde?

Passat Highline leveres med stålfelg originalt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det noen skader på bilen ellers?

 

Burde ikke verkstedet ordne opp i dette med ny felg?

 

Bremseskiva røk også til i prosessen...

 

Hva mener dere... Er det allmennkunnskap å etter stramme hjul etter hjulskift?

 

Så rart at hjula ikke detter av når jeg selv har hatt dem av... og litt rart at alle de andre hjula var stramme og fine...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med Passat Highline-felg da? Bilde?

Passat Highline leveres med stålfelg originalt!

 

Highline og highline fru blom... :-)

 

Felgene er like med disse iallefall:

felg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremseskiva røk også til i prosessen...

 

Hva mener dere... Er det allmennkunnskap å etter stramme hjul etter hjulskift?

 

Så rart at hjula ikke detter av når jeg selv har hatt dem av... og litt rart at alle de andre hjula var stramme og fine...

 

Kjedelig.

En kan vel ikke si at det er allmennkunnskap tror jeg. Vanligvis når jeg har hatt bil på verksted og de har hatt av hjula så sitter de som regel veldig godt etterpå (de bruker jo som regel trykklufttrekkere).

Når jeg bytter fra vinter til sommerdekk og omvendt så pleier jeg som regel å etterkontrollere en stund etterpå, men det pleier aldri å være nødvendig med noe særlig etterstramming.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært nye felger, så hadde jeg skjønt at det hadde kunnet løsne igjen, men felger som er brukt før skal ikke behøve ettertrekking.

Og et verksted bør ha såpass kunnskap at de bør få skrudd på hjulene, det burde være et minstekrav.

Selvsagt kan alle gjøre en feil, men da bør de legge seg rimelig flat etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært nye felger, så hadde jeg skjønt at det hadde kunnet løsne igjen, =QUOTE]

 

Akkurat!! som jeg skulle skrevet det selv! HADDE det vært nye felger! men dette er 5 år gamle alufelger så koner og bolter skulle være RIMELIG innkjørt...

 

 

Jan D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene ligner forresten veldig på felgene som er originale på Golf Highline. Jeg skjønner ikke at passat ikke har alu originalt når både golf, Bora og Polo Highline har det, men det er sikkert en god forklaring på det også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremseskiva røk også til i prosessen...

 

Hva mener dere... Er det allmennkunnskap å etter stramme hjul etter hjulskift?

 

Så rart at hjula ikke detter av når jeg selv har hatt dem av... og litt rart at alle de andre hjula var stramme og fine...

 

Her er det ikke tvil om at verkstedet får ta ansvar. Hjulet kunne likså godt falt av på en høyfjellsovergang der du hadde blitt stående i -20. Stå på ditt, det har mest sansynlig skjedd en glipp på verkstedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del av cluet med at man får gjort en jobb på et verksted er at man får garanti på jobben, og da må de dekke eventuelle kostnader om de ikke gjør jobben skikkelig.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedlig sak, dekker ikke verkstedet dette???? Evt. ville jeg syntes det er rart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det til og med står i instruksjonsboken at alu.felger skal etter strammes etter 50-100 kjørte mil. Om ikke verkstedet vilk dekke hele regningen så bør de da i hvertfall dekke deler av den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne saken er da helt grei:

 

Informerte de at du mette ettertrekke boltene, og det ikke har blitt gjort må du ta det på deg selv.

 

Informerte de ikke om at du måtte ettertrekke, må verkstedet dekke dette da de ikke har informert om at dette kan skje.

 

Ser helt klart at dette ikke er informasjon som er allemannsviten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, så først nå at dette var en gammel post, hva ble resultatet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet dekket det og dekket det... det er vel en tolkning hva de gjorde...

 

Jeg bruker dem en del så jeg laget ikke så store nummeret ut av det...

 

men de gjenget opp igjen et bolthull og reparerte den skadde felgen, de hadde kjøpt inn nytt nav hvis det måtte skiftes men de hadde visst funnet ut at det var nok å gjenge opp igjen... Vi får se neste gang jeg skal ha hjulet av der fremme...

 

Jan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.