#1 Skrevet Juni 9, 2009 Skal til å skifte dette fremme på venstre side på A4 en og lurte på om dert er noe spesiellt man må tenke på og hva moment den store senterbolten skal trekkes til med. Tips og Triks ....? kjøpte delene på mekonomen for ca 2400-, det var da med drivknute\mansjett og lager inkl alle deler man trenger til dette (fett\bolter osv ) Lageret fikk jeg i dag og drivknuten kommer på Torsdag , kjappt levert med andre ord,Møller trengte ei uke..... Var innom Møller og hørte men de hadde bare hele drivakslingen til den nette sum av 6400 kr. Spurte dem om de hadde en returordning på den gamle akslingen da, joda det hadde dem men da måtte jeg legge på ca 3800kr på de 6400 kr. Får jo da igjen de 3800kr når de får den gamle delen men da sparer man jo ikke no ??? Blir like dyrt om jeg beholder den gamle eller leverer den inn til de. Skulle man ikke kunne tjene litt på å levere den inn da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2009 Vær obs på at den øvre samlebolten til bærekulene er et helvete (midlt sagt) å få ut på A4 B6. har du sjans så begynn å smøre den flere dager i forveien så det får tid å trekke inn. I tillegg er det lurt å kjøpe ny bolt i tilfelle du må borre og slå for å få den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2009 Vær obs på at den øvre samlebolten til bærekulene er et helvete (midlt sagt) å få ut på A4 B6.har du sjans så begynn å smøre den flere dager i forveien så det får tid å trekke inn. I tillegg er det lurt å kjøpe ny bolt i tilfelle du må borre og slå for å få den ut. ikke helt sikker på hva du mener her men alt er tatt av no.. Drivakslingen står igjen på kassa den trenger jo ikke fjernes. ikke fjærbenet heller. Lageret var det værste å få av men fikk det av tilslutt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2009 ikke helt sikker på hva du mener her men alt er tatt av no..Drivakslingen står igjen på kassa den trenger jo ikke fjernes. ikke fjærbenet heller. Lageret var det værste å få av men fikk det av tilslutt Du tok ikke ut den lange bolten som holder fast de øvre bærekulene? Den bruker å sitte spess fast på a4 B6, men du har hatt flax da i tilfelle:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2009 Nope.. Jeg løsna bolten på den nederst bærearmen helt ytterst på fjærbenet og fjærna den fra fjærbenet og hadde full sving til høyre så var det ikke noe problem å få akslingen med drivknuten ut av fjærbenet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2009 Nope..Jeg løsna bolten på den nederst bærearmen helt ytterst på fjærbenet og fjærna den fra fjærbenet og hadde full sving til høyre så var det ikke noe problem å få akslingen med drivknuten ut av fjærbenet. aha, såg du skreiv lager i første posten, så tenkte med en gang at du skulle skifte hjullageret, men det er vel kanskje skrudd på disse bilene det ja. my bad:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2009 joda lager og drivknute skal skiftes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 11, 2009 Men var det noen som visste tiltrekkingsmomentet på den store senterbolten ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2009 Kommer an på bolten. Er det 14 mm umbrako, er det 115 nm + 180 grader. Er det 17 mm umbrako er det 190 nm + 180 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 11, 2009 (endret) Kommer an på bolten. Er det 14 mm umbrako, er det 115 nm + 180 grader. Er det 17 mm umbrako er det 190 nm + 180 grader. ok takker Da var alt på plass og alle ulyder er borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 3, 2009 Helt fantastisk , da jeg skulle skifte dekk i går så så jeg at den derre mansjetten var flerra opp helt rundt... Jepp på samme side som jeg bytta på tidligere i Juni. Mansjetten satt der den skulle i begge ender med klemmer på så hva kan ha skjedd? Antar jeg har kjørt på noe som har truffet mansjetten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...