#1 Skrevet Juni 9, 2009 Hei, Noen som har valsa inn kanten (falsen) på framskjermene på Golf 4? Går det uten å lakkere og er det lett å få det pent? Selv med 215/35-19 dekk på 8.5x19 ET35 felg subber jeg litt fremme, mest på høyre framskjerm. Vil ikke justere opp senken, og har planer om banekjøring på Rudskogen treffet så da må jeg ha lenger fri fjæringsvei. I mangel på bedre bilde kommer det ett fra Wörthersee turen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2009 Det går nok ann for den som har litt god peil på valsing. Men er jo stor risiko for at lakken sprekker i falsen, men dette gjelder jo så og si på alle biler. Eneste "problemet" er at hvis du valser denne kanten for mye, vil du slite litt med å få på plass innerskjermen og å få dette til å bli pent. Innerskjermen sitter jo skrudd i ører i skjermen, ligger på utsiden og beskytter denne falsen mot steinsprut. Har valset selv, men lakkert i ettertid. Har slitt med å få dette med innerskjermen pent på igjen, og har vurdert å droppe dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2009 Takk for svar. Ser nesten ut for at enkleste løsning blir mer negativ camber fremme. Har funnet en løsning for dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2009 Takk for svar. Ser nesten ut for at enkleste løsning blir mer negativ camber fremme. Har funnet en løsning for dette Får ja lov at spør hur du har tenkt å løse dette? Fann justerbare "dempertornlager" på en side i England, men har formatera hiddenn min etter det: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2009 Justerbare endeleddsbraketter (passer IKKE til R32) Høyre side: http://www.ingallseng.com/35656-vw-adjustable-ball-joint-bracket-with-ball-joint.html Venstre side: http://www.ingallseng.com/35657-vw-adjustable-ball-joint-bracket-with-ball-joint.html CompBrake lager justerbare tårnlager, usikker på om disse også passer R32: http://compbrake.co.uk/shop/product_info.php?products_id=3560 Bakstillingen må jeg rette opp igjen pga. mye senk = mye negativ camber. Kommer til å løse det med Forge justerbare lenkarmer: http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=13216&xSec=146 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2009 Justerbare endeleddsbraketter (passer IKKE til R32)Høyre side: http://www.ingallseng.com/35656-vw-adjustable-ball-joint-bracket-with-ball-joint.html Venstre side: http://www.ingallseng.com/35657-vw-adjustable-ball-joint-bracket-with-ball-joint.html CompBrake lager justerbare tårnlager, usikker på om disse også passer R32: http://compbrake.co.uk/shop/product_info.php?products_id=3560 Bakstillingen må jeg rette opp igjen pga. mye senk = mye negativ camber. Kommer til å løse det med Forge justerbare lenkarmer: http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=13216&xSec=146 VIl du bli kvitt subbeproblemet med de justerbare endeleddsbrakettene? vil du ikke bare flytte hjulet lenger ut nede då? tror nok du må satse på justerbare tårnlager for å få hjulet lenger inn oppe?? eller er eg på bærtur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2009 VIl du bli kvitt subbeproblemet med de justerbare endeleddsbrakettene? vil du ikke bare flytte hjulet lenger ut nede då? tror nok du må satse på justerbare tårnlager for å få hjulet lenger inn oppe?? eller er eg på bærtur? Godt poeng Lasse. Da må det nesten bli justerbare tårnlager som jeg også linka til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 10, 2009 ganske enkelt og valse vis man har tålmodighet og tar det forsiktig, viktig før man begynner ta en skarp kniv og skjær i lakken i kanten så er det bare og valse, skru litt ut, dra den fram og tilbake noen ganger til du føler den går lett skru litt til og samme prossedyre engang til når du er ferdig så maskerer du skjermen din, så tar du først tectyl og sprayer på innvendig så lakker du over tectylen, da blir det tett så ikke no fuktighet kommer til, Lykke til husk att tålmodighet er det viktigste under en sånn jobb, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 10, 2009 Skjære lakken... grøss... Må lide for skjønnheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 10, 2009 Da var justerbare tårnlager bestillt, så får vi se om 1grad mer negativ camber er nok til å få dekket innfor. Forhåpentligvis hjelper det også på styreresponsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 10, 2009 Justerbare endeleddsbraketter (passer IKKE til R32)Høyre side: http://www.ingallseng.com/35656-vw-adjustable-ball-joint-bracket-with-ball-joint.html Venstre side: http://www.ingallseng.com/35657-vw-adjustable-ball-joint-bracket-with-ball-joint.html CompBrake lager justerbare tårnlager, usikker på om disse også passer R32: http://compbrake.co.uk/shop/product_info.php?products_id=3560 Bakstillingen må jeg rette opp igjen pga. mye senk = mye negativ camber. Kommer til å løse det med Forge justerbare lenkarmer: http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=13216&xSec=146 Takk Petter. va ikke disse tårnlager ej hadde funne men virker ju grei dem å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 11, 2009 (endret) Da var justerbare tårnlager bestillt, så får vi se om 1grad mer negativ camber er nok til å få dekket innfor. Forhåpentligvis hjelper det også på styreresponsen. Disse har noen fine kit:http://www.k-mac.com.au/ Ellers har disse et godt utvalg med camber adjustment kits: http://www.eurosportacc.com/camber_caster_adjustment_kits_bolts_plates.htm HVis du kjører en kombo da? Altså både justerbart fjærtårnslager og valser kanten litt. Etter hva jeg blitt fortalt tidligere, er det visst varme som skal til for å hindre sprekking av lakken ved valsing. Varme opp til mellom 60 og 80 grader og valse på pent. da skal visst lakken gi litt etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 11, 2009 funker fint det petter, bare vær forsiktig.. varm hele tiden og ta litt etter litt.. eneste stedet som "sprak" for meg på min G3 var der det var litt rust, dvs varmen gjorde slik at lakken løsnet fra rusten.. Og jeg hadde aldri gjort det før.. Så bare vær nøye så går det i orden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 11, 2009 Får se hvor mye valsing som trengs etter jeg har fått på tårnlagrene. Jeg har infrarød temp måler og varmepistol, så å varme opp lakken før valsing skal ikke være noe problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 19, 2009 Da var fjærbeinslagrene montert og testet. Teksten i webshopen til CompBrake stemmer ikke, da disse fjærbeinslagrene er faste og det er altså ingen camber justering... Bummer Fant det igjen på hovedsidene deres, så jeg gjor nok litt for lite research før jeg bestillte. Men monterte de fordet, og har vært ute å testa, og må bare si en ting: SWEET!!! Knallskarp styrerespons i forhold til tidligere og bedre føling med bremsene under nedbremsing. Ikke merka noe veldig mye mer støy enn tidligere. Det hjalp tydeligvis å få festa fjærbeina skikkelig til karrosseriet istedenfor at de ligger og svaier med en svamp på toppen (aka originalt fjørbeinslager). Slapp moms på pakka også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...